Gå til innhold

Lian Li PCV2000 vs. PCV 2100


Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe et Lian Li Fulltower kabinett, og har sett på disse to. Jeg syns at PCV2000 ser bra ut, men liker støydempingsmattene i PCV2100, men liker ikke døra, hvordan er det med å ta av døra? Ser den fortsatt bra ut? Hvordan er de ellers opp mot hverandre? Er PCV2100 verdt de ekstra pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Har hatt miditowerutgaven av PCV2100, altså PCV 1100 og jeg synes den lyddempingen har mye for seg. Det er ganske mange fikse løsninger foruten selve mattene som utgjør forskjellen mellom PCV2100 og PCV2000.

 

Ut fra dette ville jeg gått for 2100, men uten døren ser den ikke spesielt fin ut. Så hvis du er tent på utseendet til 2000, ikke ultrasensitiv for lyd, og du attpåtil sparer noen kroner så er det absolutt ikke feil med 2000.

 

Her har du en review av PCV2000

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Eg har PCV2000B, som ser meget bra ut.

 

Eg har kledd innsiden av sideplatene med 10mm støydempingsmatter fra Biltema, det funker helt fint. Har byttet ut viftene som sto i kabinettet med 120mm 16,5db vifter fra Papst. Det funker som en kule :thumbup:

Det gikk bra med støydempingsmatter altså? Dama vil plent ha det fremfor v1100 fordi det "ligner på de Applemaskinene" mens jeg helst kjøper v1100 igjen. Men om det lar seg isolere bra på denne måten uten at det går ut over temperaturen så kan man jo alltids kompromisse litt. :yes:

Lenke til kommentar

Eg har bare matter i sideplatene, som ikkje er perforerte, så det går ikkje ut over luftstrømmen. Men resonansen i platene forsvinner, de er helt døde når du slår på de. Nå gjorde eg dette med en gang, så eg veit ikkje kordan PCen hadde hørtes ut uten demping. Men i min gamle PC med Chieftec Dragon Maxitower så var det merkbar forskjell med og uten sånne matter.

 

Også er det jo litt kulere å mekke sjæl :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...