Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK: Hva er IPen min?


Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL hos bkk. Og etter å ha spilt CS en god stund, funnet ut at jeg ville starte min egen server for 1on1 spilling. Jeg satte opp en server, men den fungerte ikke. :hmm:

 

Jeg hørte med en som har peilig på nettverk, og han sa at det var fordi jeg ikke hadde åpnet de rette portene i routeren, så jeg åpnet de jeg trengte. Men det virket fremdeles ikke. Sjekket det på www.canyouseeme.org, men der sa de bare ERROR: timed out :hrm:

 

Jeg hadde allerede sjekket IPen min (www.whatismyip.com) trodde jeg, men da jeg sjekket den i programmet Visual Route (7.3) fant jeg ut at det var til en server i Oslo. :ohmy:

 

Jeg har funnet ut at Tele 2 har en mulighet til å la brukerne sjekke ipen sin (www.tele2.no/ip), om de har det samme problemet som jeg, vet jeg ikke.

 

Hvis det er NOEN som har noe info om dette. Vær så snill å post det her.

 

På forhånd... Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)

Først må du forwarde porten i ruteren til din lokale ip

*hos meg*

 

Forward 27015 -» 192.168.1.3:27015

 

2)

så må du ha ip'en din (den som er ekstern) Det skal være den du finner på www.whatismyip.com

 

3) Når du er ingame skriver du i consolen sv_lan 0

 

Det er i hvertfall alt jeg trengte gjøre.

 

........... EDIT ...........

jeg har Block WAN ping og slikt på, men det har ikke noe å si, kan ikke pinge ip'en min på noen måte og få svar utenfor nettverket, men hvis man connecte får man tilgang.

Endret av eme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...