Gå til innhold

Hvorfor Secondary Slave, PIO mode only?


Chakl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sjekket at kontrolleren i Windows står som "DMA hvis tilgjengelig" (eller noe)? Best er uansett å ha HDDen og optiske enheter tilkoblet på forskjellige ribbon-kabler, da de ellers "stjeler" hastighet fra hverandre. Er ikke dette mulig å få til?

Ok, det var nok kansje DVD rom som stjal Mbene

Lenke til kommentar
Har du sjekket at kontrolleren i Windows står som "DMA hvis tilgjengelig" (eller noe)? Best er uansett å ha HDDen og optiske enheter tilkoblet på forskjellige ribbon-kabler, da de ellers "stjeler" hastighet fra hverandre. Er ikke dette mulig å få til?

Ok, har Harddisk 1 og Harddisk 2 på Primary Master og Slave.

Secondary Master har jeg nå bare Harddisk 3.

Hvor skal jeg da sette DVD-ROM 1 da?

Hva må eg for å ha mer enn 4 IDE Device?

Lenke til kommentar

Det avhenger hva hovedkortet ditt og hvor mange IDE-tilkoblingspunkter det er på den. Derfor jeg spurte om det var mulig for deg eller ikke, for ikke alle hovedkort har flere enn to. Men du kan jo sjekke?

 

Hvis ikke så kan det være noe galt med ribbon-kabelen. Får DVDen DMA hvis den står på secondary slave?

Lenke til kommentar
Det avhenger hva hovedkortet ditt og hvor mange IDE-tilkoblingspunkter det er på den. Derfor jeg spurte om det var mulig for deg eller ikke, for ikke alle hovedkort har flere enn to. Men du kan jo sjekke?

 

Hvis ikke så kan det være noe galt med ribbon-kabelen. Får DVDen DMA hvis den står på secondary slave?

Hovedkortet er av typen ABIT NF7-S v.2.

Har 2 IDE controller og SATA(bruker det ikke).

DVD som slave har eg prøvd før men glemt hva det blei.

Gidder ikke å skifte pågrunn av tekniske grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...