Gå til innhold

Ytelseforskjell AMD XP-Sempron


tjodleiv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå en Athlon XP 1800+ (1,53GHz) og maskinen henger litt ved helt daglidagse ting (office,o.s.v...), vil jeg merke en markant forbedring vist jeg oppgraderer til Sempron 2800+ (1.6 GHz).

Det vil du seff.

Under to kriterier:

Socket A Sempron 2800+, 2000MHz yter ca. = 2600 T-Bred

Du må ha HK som støtter Sempron og minst 333 DDR-Ram...

Lenke til kommentar
Er den som har tatt over etter socket A. Sempron prosessorene har støtte for 64 bits instruksjoner.

Ingen Semproner før stepping E6 (som vel lanseres i disse dager) har 64-bits støtte, derfor må man undersøke grundig hva man kjøper.

Som lanseres i desse dager?Komplett selger Sempron med 64 bits instruksjoner (2600+, 2800+, 3000+ og 3100). Står om de gjør det eller ikke.

Lenke til kommentar
Er den som har tatt over etter socket A. Sempron prosessorene har støtte for 64 bits instruksjoner. Kan også kjøre Athlon 64 prosessorer.

En kan vel dra konklusjonen at det er mer fornuftig å oppgradere til 939 plattformen.

Om det er mer fornuftig med 939?Tja, også dyrere å gjøre dette og ingen Sempron. Mer fremtidsrettet?Det er det ikke, siden AMD skifter over til M2 neste år.

Lenke til kommentar
Er den som har tatt over etter socket A. Sempron prosessorene har støtte for 64 bits instruksjoner. Kan også kjøre Athlon 64 prosessorer.

En kan vel dra konklusjonen at det er mer fornuftig å oppgradere til 939 plattformen.

Om det er mer fornuftig med 939?Tja, også dyrere å gjøre dette og ingen Sempron. Mer fremtidsrettet?Det er det ikke, siden AMD skifter over til M2 neste år.

Er det ikke snakk om litt mer budsjettklasse her da? Prosessorene for sokkel 939 kommer til å bli enda billigere, tror ikke akkurat M2-sokkel-prosessorene starter lavt når AMD har skiftet måla sine til enterprisesegrementet.

 

Sokkel 939 kommer til å leve selv etter M2 kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Skjønner. Hørtes bare ut som du avskrev sokkel 939, selv for budsjettklassen*, noe jeg følte å si deg imot på :p

 

EDIT: *fremtidig budsjettklasse. Selv om jeg hadde ved oppgradering av HK og CPU valgt sokkel 939 i dag også, koster i underkant av 2000,-

Endret av gunnard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...