Gå til innhold

Problem med RAM på Asus A8N SLI


proturbo

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nettopp PC'en med følgende HW:

- Asus A8N SLI

- Gaiward 6600 GT

- AMD Athlon 3200+ (Venice)

 

Har fra før av harddisker (seagate IDE) og RAM + diverse stæsj.

 

Ram'en er 2 brikker av ulik produsent (Corsair og TwinMos) og er begge på 512MB. Tror de er 2.5 begge to. Dessuten er brikkene DualSide (med brikker på begge sidene)

 

Jeg får BSoD ved oppstart (ved lasting av d347bus.sys - en SCSI/Raid driver) av Windows XP (SP2). Jeg har ikke reinstallert systemet, da det fort tar litt tid. Ville prøve først med det oppsettet jeg har.

 

I BIOS rapporteres hver brikke som 1024MB og ikke som 512MB. Har prøvd med kun 1 brikke (rapporteres som 1024MB) og 2 brikker (2048 MB).

 

I tillegg er PSU'en kun 340W.

 

Er det rammen som er problemet eller er det for lite strøm, eller kan det være noe annet.

 

Setter pris på tilbakemeldinger. Har søkt en del på forumet og lest litt i den enorme Asus A8N tråden (som er på 124 sider!!! :cool: ), men ikke funnet noe. Sikkert noen som har vært borti noe tilsvarende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har reinnstallert WIndows etter å ha byttet hovedkort fra et med et annet chipset, trenger du ikke bekymre deg for RAMen. Feilen ligger i Windows-innstallasjonen.

 

Ta deg en reinnstallasjon du, aller helst formater harddisken først. Hvis du er så skråsikker på RAMen er det bare å teste den med memtest. Jeg tror ikke det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Bare tenker litt høyt....

 

d347bus.sys.... er ikke det til deamon tools.. eller.. ikke sikker

 

Men har du deamon tools installert, kan du kanskje prøve å avinstallere det, og se om det blir noen forskjell.

 

edit: er selvfølgelig enig at en en reinstallering av xp er det beste, men å fjerne deamon tools, hvis han har det, og kjøre en repair kan få frem en boot. Men helt bra blir det ikke før du installerer på nytt, så gjør det når du har tida.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Bare tenker litt høyt....

 

d347bus.sys.... er ikke det til deamon tools.. eller.. ikke sikker

 

Men har du deamon tools installert, kan du kanskje prøve å avinstallere det, og se om det blir noen forskjell.

Du tenker i hvertfall rett :)

 

Stemmer at jeg har deamon tools installert. Skal se om ikke jeg får fjerna den på en eller annen måte (får BSoD i Safe Mode oxo arghhhh!!!! :thumbdown: )

 

Takk for forslag so far. Må nok teste litt mer ja...

Lenke til kommentar
Bare tenker litt høyt....

 

d347bus.sys.... er ikke det til deamon tools.. eller.. ikke sikker

 

Men har du deamon tools installert, kan du kanskje prøve å avinstallere det, og se om det blir noen forskjell.

Du tenker i hvertfall rett :)

 

Stemmer at jeg har deamon tools installert. Skal se om ikke jeg får fjerna den på en eller annen måte (får BSoD i Safe Mode oxo arghhhh!!!! :thumbdown: )

 

Takk for forslag so far. Må nok teste litt mer ja...

Du tok ikke hintet? dersom du har innstallert Windows på den harddisken da du brukte et annet hovedkort, ja da BLIR det gjerne BSOD da. Det er ikke noe mer å lure på.

Men for all del, prøv gjerne å fjerne noen .dll-filer og .sys-filer til antatte programmer som tuller det til. Jeg hadde ikke giddet det dessverre.

Lenke til kommentar
Bare tenker litt høyt....

 

d347bus.sys.... er ikke det til deamon tools.. eller.. ikke sikker

 

Men har du deamon tools installert, kan du kanskje prøve å avinstallere det, og se om det blir noen forskjell.

Du tenker i hvertfall rett :)

 

Stemmer at jeg har deamon tools installert. Skal se om ikke jeg får fjerna den på en eller annen måte (får BSoD i Safe Mode oxo arghhhh!!!! :thumbdown: )

 

Takk for forslag so far. Må nok teste litt mer ja...

Du tok ikke hintet? dersom du har innstallert Windows på den harddisken da du brukte et annet hovedkort, ja da BLIR det gjerne BSOD da. Det er ikke noe mer å lure på.

Men for all del, prøv gjerne å fjerne noen .dll-filer og .sys-filer til antatte programmer som tuller det til. Jeg hadde ikke giddet det dessverre.

Den er god. Jeg reinstallerte (repair) Windows XP og nå funker det! Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...