Gå til innhold

Beste hovedkort på pris/ytelse socket 939?


Eivinde

Anbefalte innlegg

Har et EPoX 4G4A+ jeg har brukt noen år, men fant ut at jeg vil ha et med PCI Express da mitt Asus V8460 Ultra Deluxe (AGP) "strøk med" forleden.

 

Det er altså AMD socket 939 (en kjerne) som er aktuelt da jeg spiller endel. Videre er det ikke nødvendig med SLI, med det skader heller ikke. Tenker på å komplettere med et eller annet skjermkort basert på nVidia 7800GT.

 

Er litt usikker angående prosessor også. 3700+ "San Diego", 3500+ "Venice" eller 3800+ "Venice".

 

Det er altså best ytelse i forhold til pris jeg er ute etter.

 

Kom med innspill!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite å spare på hovedkort... Du vil angre mer på at du kjøpte ett dårlig hovedkort, enn ett dårlig skjermkort for å sei det sånn.. Med ett skikkelig Hovedkort, som feks ASUS A8N SLI deluxe eller ett MSI K8N neo4 SLI platinum, da har du alt.. så hvorfor "spare" 200kr å kjøpe ett litt billigere, med bare halvparten av di samme funskjonene...

 

 

Prioriter skikkelig hovedkort foran en dyr cpu eller skjermkort...

 

 

Dette er ett godt valg: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5488 ilag med dem nevnt over..

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Vurderer Asus A8N-SLI Premium. Er dette et av de bedre?

 

Erfaringer?

Jeg har bestilt A8N Premium selv, og mener det ser ut som et kvalitets kort. Har ikke erfaringer enda, men det kan sikkert Lord_Linus svare på siden det var han som ga tips om Premium til meg. :!:

Endret av Bandana
Lenke til kommentar
Det er lite å spare på hovedkort... Du vil angre mer på at du kjøpte ett dårlig hovedkort, enn ett dårlig skjermkort for å sei det sånn.. Med ett skikkelig Hovedkort, som feks ASUS A8N SLI deluxe eller ett MSI K8N neo4 SLI platinum, da har du alt.. så hvorfor "spare" 200kr å kjøpe ett litt billigere, med bare halvparten av di samme funskjonene...

 

 

Prioriter skikkelig hovedkort foran en dyr cpu eller skjermkort...

 

 

Dette er ett godt valg: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5488 ilag med dem nevnt over..

Er ikke sikker på om jeg er enig (men hadde samme oppfatning før);

- Dersom du kjøper et nForce 4 kort er ytelsen tilnærmet lik

- Ingen vits å betale dyre dommer for ting du ikke tror du får bruk for - eks;

  • - Firewire (dyrt - flere hundrelapper skiller like kort med og uten)

- SLI

- Dual GB-LAN

- 8 SATA porter

- andre teite ting som bare er tull; CoreCell (MSI), DOT (MSI igjen)

- Stor teit bundle ("liksom" runde IDE kabler, ubrukelige spill og Power DVD) og kul eske

Lenke til kommentar

Mine krav til hovedkortet må være:

- 4 x SATA (kunne kjøre fire disker i raid)

- SLI (dyrt med to kort, men bra ytelse)

- Firewire (til digitalt videokamera)

I tillegg til selvfølgelige ting, som nok av USB 2.0-porter osv.

 

Noen billigere enn Asus A8N-SLI Premium med litt mindre "stæsj" og omtrent samme ytelse?

 

Liker chipset-kjøleren på Premium-kortet (heatpipen). Fungerer denne bra?

Mye støy fra viftene på chipset-kjølere vanligvis? Har passiv 'ribbe på EPoX-kortet nå.

 

Edit: Takk for alle svar!! :thumbup:

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...