Gå til innhold

Er WoW bra, eller dårlig? Forklar hvorfor!


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at grafikk-karakterene til Gamer.no - så vel som de fleste andre seriøse spillsider- baserer seg på hvor kledelig og godt implementert grafikken er i settingen til spillet, ikke polycount og glassklare overflater. Argumentet ditt er like vanntett som en tepose, men jeg ser ikke noen vits i å utdype det noe ytteligere når Psilocybe allerede har sagt mer enn nok.

Og kan du grunngi hvorfor GW sin grafikk er dårligere implementert i forhold til settingen i spillet enn WoW? Og vær så snill, ikke kom med noe sånt som : "jeg kan jo ikke hoppe" eller "jeg kan jo ikke gå ned den kanten." Jeg kan skjønne hvorfor enkelte ikke liker det, men det har jo _ingenting_ med grafikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det krever ganske enkelt langt mer å skape naturlig og troverdig "ekte mennesker" enn å kjøre en egen, tegnet stil. I Warcraft-universet har man ikke noen superfaste normer å skulle tilpasse seg etter, mens en liten feil i Guild Wars kan legges merke til av hvem som helst.

 

Halvparten av rustningene i Guild Wars ser også ut som pappmasje i motvind.

Lenke til kommentar
Det krever ganske enkelt langt mer å skape naturlig og troverdig "ekte mennesker" enn å kjøre en egen, tegnet stil. I Warcraft-universet har man ikke noen superfaste normer å skulle tilpasse seg etter, mens en liten feil i Guild Wars kan legges merke til av hvem som helst.

 

Halvparten av rustningene i Guild Wars ser også ut som pappmasje i motvind.

Så du sier at Blizzard ikke gidder/klarer å lage virkelighetsnærme mennesker, så derfor kjører de en tegne-stil?

 

EDIT :

Problemet er at det ikke fungerer sånn. Man kan ikke leve på luft og idealisme. Servere trenger teknikere, fortvilte spillere trenger support, datamengden som skal overføres trenger litt bredere bånd enn ADSL-linjen du sitter på. Bugs skal fjernes, ekstramateriale skal lages og integreres. Ansatte skal ha lønn, lokaler skal leies/nedbetales, telefon/strøm/internett/webside/reklame, alt sånt koster penger.

 

Så det er derfor Patch/Server-relatert jamring stickyen har 1314 poster?

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Jeg sier at Blizzard allerede har skapt et komplett univers, og en stil som kler det som neve i anal. Hvorfor forandre på noe som er perfekt?

 

Og jo, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om. Jeg har faktisk en Guild Wars-konto og en level 20 Mesmer/Necromancer.

Fordi det ikke er perfekt, fordi Guild Wars ser bedre ut. :)

 

EDIT : Ikke at dette betyr noe, men får legge til en quote av en kamerat av meg ;"GW har bedre grafikk." Dette kommer fra en som mener WoW er bedre enn GW i absolutt alt (nesten), til og med han synes at GW sin grafikk er bedre enn WoW sin.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Det er din subjektive mening. Om du mener at du har rett i alt, foreslår jeg at du får hjelp av en terapeut før elitismen blir til stormannsgalskap som blir til et forsøk på å skape "die neue welt" igjen.

 

Det virker som om alle Guild Wars-spillerne på dette forumet er påståelige, bastante småunger, som nekter å akseptere at det finnes folk med andre preferanser. Polycount ER IKKE synonymt med kvalitet, og jeg foreslår at du slutter å trolle og flame, før du mister alt av respekt på dette forumet.

Lenke til kommentar
Det er din subjektive mening. Om du mener at du har rett i alt, foreslår jeg at du får hjelp av en terapeut før elitismen blir til stormannsgalskap som blir til et forsøk på å skape "die neue welt" igjen.

 

Det virker som om alle Guild Wars-spillerne på dette forumet er påståelige, bastante småunger, som nekter å akseptere at det finnes folk med andre preferanser. Polycount ER IKKE synonymt med kvalitet, og jeg foreslår at du slutter å trolle og flame, før du mister alt av respekt på dette forumet.

Det er også din subjektive mening at WoW sin stil er perfekt, men å påstå noe sånt er da helt bak mål. Jeg mener ikke at GW sin grafikk er perfekt, lang ifra, og jeg mener ikke å ha rett i alt, og det er da like mange påståelige, bastante småunger på WoW-siden.

 

Jeg aksepterer at folk mener at WoW har bedre grafikk, jeg mener at GW har bedre grafikk, og ytrer dette, noe du kanskje forveksler med trolling. Ikke vet jeg.

 

Det du må skjønne er at selv om jeg ikke legger til en IMO på slutten av innleggene mine, så er alt jeg skriver mine egne meninger, og jeg prøver ikke å påtvinge de noen.

 

EDIT : Leif.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Så hva er det egentlig å diskutere rundt, da? Du nekter tydeligvis å akseptere at folk synes World of Warcraft sin tegnede grafikk er mer kledelig enn Guild Wars sin skinnende poly-ronk.

Det trengs 2 (eller flere) folk for å diskutere. Jeg aksepterer at du, og andre, synes det, jeg bare sier at jeg synes GW sin grafikk er bedre, punktum. (Du virker ikke særlig innstilt på å akseptere mine synspunkter heller, når du kaller GW sin grafikk for poly-ronk)

Lenke til kommentar
Så hva er det egentlig å diskutere rundt, da? Du nekter tydeligvis å akseptere at folk synes World of Warcraft sin tegnede grafikk er mer kledelig enn Guild Wars sin skinnende poly-ronk.

Det trengs 2 (eller flere) folk for å diskutere. Jeg aksepterer at du, og andre, synes det, jeg bare sier at jeg synes GW sin grafikk er bedre, punktum. (Du virker ikke særlig innstilt på å akseptere mine synspunkter heller, når du kaller GW sin grafikk for poly-ronk)

Han kaller det en poly-ronk fordi han føler seg truet. Det du legger frem er jo ren og skjør fakta. Jeg er i allefall enig med deg!

Lenke til kommentar
GW har flere billioner, (ja du leste riktig) muligheter når det kommer til skills og karakteroppbygging. I WoW er det 3-4 som blir brukt til hver klasse.

Så først tar du antall muligheter i GW og så tar du de som faktisk blir brukt i WoW?

 

Hvis du skal sammenligne, så gjøre det på likt grunnlag. Og hvis det faktisk er slikt at alle de flere "billioner" av mulighetene i GW er brukendes på likt grunnlag, så er det noe galt med spillet. Det vil alltid være kombinasjoner av skills osv som er bedre enn andre i et spill (hvis ikke, hva hadde da vært vitsen med valg av skills?), så lenge de ikke lager 3 forskjellige skillstyper og slenger på fjorten forskjellige navn på hver.

Lenke til kommentar
GW har flere billioner, (ja du leste riktig) muligheter når det kommer til skills og karakteroppbygging. I WoW er det 3-4 som blir brukt til hver klasse.

Så først tar du antall muligheter i GW og så tar du de som faktisk blir brukt i WoW?

 

Hvis du skal sammenligne, så gjøre det på likt grunnlag. Og hvis det faktisk er slikt at alle de flere "billioner" av mulighetene i GW er brukendes på likt grunnlag, så er det noe galt med spillet. Det vil alltid være kombinasjoner av skills osv som er bedre enn andre i et spill (hvis ikke, hva hadde da vært vitsen med valg av skills?), så lenge de ikke lager 3 forskjellige skillstyper og slenger på fjorten forskjellige navn på hver.

Beklager, sammenlignet på feil grunnlag ja. Men tro meg, det er utrolig mange flere kombinasjoner som blir brukt i GW enn i WoW.

 

Enkelte skills i GW er vel kanskje litt dårligere enn resten i PvP, eller har begrensede bruksområder. Men GW er utrolig balansert, og du vil aldri klare å dominere bare ved å bruke 1 forskjellig build, de aller, aller fleste skillsa er gode, men ikke så gode at de ikke kan countres, og derfor er det en hårfin balanse, som gjør PvPen i GW så god.

Lenke til kommentar

Eg har spilt WOW og eg syns det er kjedelig for meg!

det er litt stress og gå heile veien men eg kom aldri videre en lvl 14 det er sikker derfor men eg venn av meg er lvl 37 og han like Warcraft fra før og han likte enda mer WoW så det er litt forskjell mellom folk som spille Action og R??? ke det hete

Lenke til kommentar
Det krever ganske enkelt langt mer å skape naturlig og troverdig "ekte mennesker" enn å kjøre en egen, tegnet stil. I Warcraft-universet har man ikke noen superfaste normer å skulle tilpasse seg etter, mens en liten feil i Guild Wars kan legges merke til av hvem som helst.

 

Halvparten av rustningene i Guild Wars ser også ut som pappmasje i motvind.

Så du sier at Blizzard ikke gidder/klarer å lage virkelighetsnærme mennesker, så derfor kjører de en tegne-stil?

Jeg tolker det slik at det ikke går ann å lage virkelighetstro, troverdige mennesker/karakterer i spill enda, fordi det er jo det som er sant. Spill som prøver å lage grafikken mer og mer troverdig er sikkert bra for utviklingen, men imho ser grafikken i GW helt forjævlig ut, den er verken fisk eller fugl for å si det slik. Grafikken i WoW er ikke det viktigste i spillet, men den passer utrolig bra inn i warcraft-universet, og gir stor frihet til å gjøre hva du vil. I tillegg så har WoW nesten ingen loading (instances og når du drar over til det andre kontinentet er den eneste loadingtiden når du er inne i spillet).

 

Edit: Det er ikke hvor bra teknisk grafikken er som avgjør hvilken karakter den får. Da hadde karakteren hett "teknologi" eller "teknisk grafikk", og ikke "Grafikk"

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Problemet med WoW er vel at du har kun 8 ansikter å velge mellom. I ett rollespill så er det veldig kjipt å ikke kunne få lagd seg en unik figur. Jeg angrer helt SINNSYKT på at jeg ikke fortsatte med EverQuest 2 . Jeg har spillet men er vel for seint å begynne med det nå . Det var rett og slett kunst og elsket alt fra det visuelle til animasjonene. Var en fryd å bare slåss.

 

Skal man snakke om grafikk i WoW så ta en titt på proporsjonene til Humans i WoW . Jeg skulle klart å tegnet bedre enn det der og jeg suger til å tegne anatomi. Ser ut som Humans løper rundt med svære Popeye armer .

Lenke til kommentar

jo høyere grafikk kvalitet = jo mer ressurser krever grafikken og omgivelsene..

 

ville ikke påstått at blizzard lager tegnefigurer fordi de ikke klarer bedre.. (noe gw-folka har trodd de klarte :D )

 

å lage skikkelig grafikk tar skikkelig lang tid og ikke minst penger.. og inntil vidre, så er ikke papmasje "armor" den rette valget å gå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...