Gå til innhold

Samsung D500, E700, E720 og E730


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt D500 og E700, men som jeg tidligere har skrevet i andre tråder her i forumet, har jeg hatt ulike problemer med disse. Dette er greit nok i og for seg. Imidlertid er jeg interessert i å høre andres erfaringer vedrørende samtalekvaliteten for de ulike Samsung-modellene som er nevnt opp her.

 

E700 hadde upåklagelig samtalekvalitet, og jeg har ikke hørt at andre har klaget på dette - ei heller lest om problemer.

 

D500 har dårlig samtalekvalitet. Lyden er 'høyfrekvent' og det er til tider vanskelig å høre den du snakker med. Dette gjaldt i særdeleshet den telefonen jeg hadde (og som jeg bytter inn nå), men også andre D500-telefoner er nokså dårlige her. Jeg har også lest at flere enn jeg mener dette.

 

E720 - Jeg har kun lest at samtalekvaliteten er litt dårlig, men vet ikke om dette stemmer. Noen som vet mer?

 

E730 - Det er denne telefonen jeg har tenkt å bytte min D500 til. Innmaten i E730 er vel nokså lik D500, og da blir jeg skeptisk til samtalekvaliteten med en gang. Er det noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd en D500 opp mot en E720 og synes D500 har den beste lydkvaliteten av de to telefonene. Ingen problemer med lyden der. På E720 er det innimellom at lyden blir ekkel. Kommer vel av at den ikke liker enkelte frekvenser. Jeg har hørt mange andre klage på samtalekvalitet på D500, så der er vel noe som går fra telefon til telefon.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en D500 for 1 måned siden. Synes at samtalekvaliteten var helt uholdbar, hørte ikke hva andre personer sa i det hele tatt. Lyden høres ut som om høyttaleren er sprengt og noen da snakker høyt i den.

Tok med tlf tilbake og fikk en ny, som var helt lik!

Har hatt den på service nå i 3 uker og får den tilbake uten at de har gjort noe, kun oppgradert software og sletta alt på tlf.

Imorgen skal jeg levere den inn for 3dje gang og da får de forhåpentligvis bytta høyttalere.

Jeg begynner å lure på om denne Samsung D500 virkelig skal være sånn lyd på? Eller er det bare jeg som var veldig uheldig med å få 2 defekte telefoner.. ?

Og hvis dette er saken, så vil jeg jo selvfølgelig ikke ha denne tlf mer, jeg vil jo ha en tlf jeg kan snakke i (det er vel det som er meningen?!).

Men Elkjøp sier at jeg ikke har angrerett ved kjøp av mobil, dette er helt uholdbart!

Er dette virkelig lov?

 

:no:

Lenke til kommentar

Har en E700 nå, og som dere sier er lydkvaliteten der helt super. Får min E730 i morra og håper virkelig ikke den er noe dårligere. Lydkvaliteten og holdbarheten var mesteparten av grunnen til valget mitt så jeg håper ikke jeg blir skuffet.

 

Kan poste min mening her i morgen, så får vi se. :S

 

Geir Arne

Lenke til kommentar
Eneste som stopper meg er batteriet. Hvor lenge varer deres?

Ikke spessielt lenge dessverre. Maks 3 dager med normal bruk. Sannsynligvis litt mindre. :(

 

Men t9 ordlisten er helt ubrukelig på denne telefonen. Hadde ingenting å klage over på E700, som var grei. Men denne, som også er nyere, har ikke ord som; hallo, bare osv i ordlisten. Og man skriver deg kommer det opp en haug med tåpelige alternativer før man omsider kommer til det ordet man skal ha.

 

En siste lille ting som irriterer meg er at man ikke kan ta portrettbilder med lyset på (ikke som jeg har fått til i allefall).

 

 

Men jeg står fast ved at dette er en sinnsykt fin telefon som virker solid laget.

Lenke til kommentar

Men Elkjøp sier at jeg ikke har angrerett ved kjøp av mobil, dette er helt uholdbart!

Er dette virkelig lov?

 

:no:

 

For å kommentere litt OT, nemlig at Elkjøp har lov til å nekte deg noe angrerett. For det har du kun ved fjernkjøp (postordre, bestilling på nett, telefonsalg o.l.), mens ved kjøp i butikk har ikke kunden noe krav på å få levere tilbake et produkt han/hun har kjøpt. Så sant det ikke er defekt, da er det garanti og reklamasjon som gjelder..

 

Ellers vil jeg kommentere at jeg var fornøyd med lyden de månedene jeg brukte D500 selv, nå har jeg SE K750i og den føler jeg har lavere lyd, men med kanskje mer korrekt gjengivelse av lyden fra den som ringer. Noen ganger ble lyden på D500'en for høyfrekvent og det ble på grensen til skurr, men det hjalp å stille ned volumet ett hakk da!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt E730 i et par dager, og jeg må si jeg var usikker da innholdet i denne visstnok skulle være nokså lik D500. Imidlertid er lyden langt bedre enn D500 - uten tvil. Jeg har ikke sjekket den opp mot andre merker ennå, men jeg har ikke reagert negativt på lydkvaliteten i de samtalene jeg har hatt så langt.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fall ikke født under en lykkestjerne; det er sikkert...

 

Nå har E730 overtatt en av feilene jeg hadde med D500, noe som ikke er veldig rart siden innmaten i de to telefonene er nokså like. Problemet er at jeg ikke får besvart innkommende samtaler. Det ringer, jeg åpner klaffen, telefonen fortsetter å ringe, jeg trykker på den grønne svarknappen, men det ringer og ringer...

 

Det ender med at jeg må ringe tilbake til vedkommende som forsøkte å nå meg.

 

Dette skjer av og til, men ofte nok til jeg blir nødt til å be om at forhandler tar ansvar - igjen...

 

:cry:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt D500 og E700, men som jeg tidligere har skrevet i andre tråder her i forumet, har jeg hatt ulike problemer med disse. Dette er greit nok i og for seg. Imidlertid er jeg interessert i å høre andres erfaringer vedrørende samtalekvaliteten for de ulike Samsung-modellene som er nevnt opp her.

 

E700 hadde upåklagelig samtalekvalitet, og jeg har ikke hørt at andre har klaget på dette - ei heller lest om problemer.

 

D500 har dårlig samtalekvalitet. Lyden er 'høyfrekvent' og det er til tider vanskelig å høre den du snakker med. Dette gjaldt i særdeleshet den telefonen jeg hadde (og som jeg bytter inn nå), men også andre D500-telefoner er nokså dårlige her. Jeg har også lest at flere enn jeg mener dette.

 

E720 - Jeg har kun lest at samtalekvaliteten er litt dårlig, men vet ikke om dette stemmer. Noen som vet mer?

 

E730 - Det er denne telefonen jeg har tenkt å bytte min D500 til. Innmaten i E730 er vel nokså lik D500, og da blir jeg skeptisk til samtalekvaliteten med en gang. Er det noen som har erfaringer her?

Jeg hadde E720, samtalekvaliteten var crap. Utenom det en sjefstelefon.

 

Nå har jeg E730. Her er lyden helt flott :) Så den kan anbefales.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått tilbake tlf min etter 2 besøk på service. Denne gangen har de byttet høyttaler. Lyden er like dårlig nå også.

Er det virkelig sånn at D500 har så ufattelig dårlig talekvalitet at den er helt ubrukelig? Dette går ikke an!

Også kan jeg heller ikke få hevet kjøpet! Jeg har da kjøpt meg en tlf som ikke går an å reparere, og er helt ubrukelig, fordi den skal være sånn. En så dyr tlf skal ikke være så dårlig!

 

Sinnsykt kult å må gå tilbake til å bruke min urgamle Nokia og la D500 ligge i skuffen, den gjør ingen nytte for seg som telefon uansett. Jeg hører knapt hva folk i den andre enden sier, og det er vel det som er formålet med en telefon ikke sant?

Nei, Samsung og Elkjøp: :realmad::mad::thumbdown: !!

Endret av majasa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trasig, men sant...

 

E730 har de samme feil som D500 - det er av og til umulig å besvare innkommende samtaler. Det kan ikke bare være jeg som opplever dette, og Samsung MÅ vite om denne bug'en.

 

Nå må jeg sende inn denne telefonen også.

 

Ellers er E730 en flott telefon, men et minus er likevel at lyden fra mp3-spilleren er klart høyest i venstre høyttaler (når du benytter ørepluggene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...