Gå til innhold

ny vga kjøler: zalman VF700-Cu ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte faktisk en sånn i dag som jeg prøver å sette på ati x800 pro kortet mitt. Er ganske bra bruksanvisning men det er ingen guide til hvordan du fjerner den gamle kjøleren. De RAMkjølerne som følger med ser greie nok ut men de skal festes med en termisk teip jeg ikke er helt sikker på om funker så bra. Tremisk lim kan være å foretrekke. Monteringen til nå har gått svert lett etter at jeg fikk av den gamle kjøleren. Vær obs på at viften ikke kan softwarejusteres. (tror jeg, Den skal bare plugges i psu med enten 5v eller 12v kontakt).

 

Kan teste litt og kanskje komme med litt resultater :thumbup:

Lenke til kommentar

Tok bare en halvtime å innstalere og jeg er skikkelig nybegynner på å skru.

 

Resultater. Normal Idle sank fra 39 til 33. PÅ load(ATITool 3drendrer) og vanlig klokk er tempen nå 44, var vel over 50 før. Skal overklokke litt senere så kan jeg se hva som går

 

[Edit] Overklokket fra 472 til 530 på gpu og 468 elns til 501 på minnet. 38 Idle og 50 Load

Endret av Humbug
Lenke til kommentar

Satt den på lillebror sitt 6600GT etter at jeg var så dum at jeg kjøpte ASUS 6600GT. Fin finnish, veldig bra festeordning (mye bedre enn VGA silencer), rimelig stille på 5V, ekstra 5V kontakt på strømsplitteren, det følger med ramsinks som også blir blåst over, viften blåser også litt over NB på mange hovedkort.

 

Alt i alt den beste skjermkortkjøleren jeg vet om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...