Ostepølsa Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Jeg får ikke kjørt dualchannel med mine minnebrikker, det er 2x512MB OCZ VX 4000. Begge brikkene er i orden, booter bare med 1 brikke i slot 3. Hva kan være problemet? Har prøvd 2 BIOS'er, 3.10 , og 6.23
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 I og med at du har oppdatert BIOS, høres dette nokså merkelig ut. Du bruker vel de orange slotene? Kanskje du kan prøve en modifisert BIOS som er spesialtilpasset Winbond-minne? De i denne listen som slutter på "-2" http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=57952
Ostepølsa Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 (endret) Har prøvd ALLE slot'ene, begge brikkene er i orden. Og den booter bare med 1 brikke den andre orange sloten. Skal prøve en annen BIOS nå ja. Har prøvd med CPC 2T også. edit: Prøvde 5.10-2 nå, ikke noe hell. Endret 13. august 2005 av LenniZ
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Hvis bare slot nummer tre virker, er det grunn til å anta at dette dreier seg om rent fysiske defekter Synes det lukter litt RMA her...
Mala Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Hadde samma problemet med min brikker, først ville ikkje kortet mitt engang starte med mine Corsair brikker, så eg heiv i mine etrofaste Twinmos brikker og alt var bra.Flasha BIOS med nyeste update og dual slot og corsair var ett faktum Men var litt horeri det der problemet ditt
smy Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 hm rart regne du har test med forskej timing og volt og t2 osv?
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 hm rart regne du har test med forskej timing og volt og t2 osv? 2T skal jo ikke være nødvendig med en San Diego. VX er riktignok glad i spenning, men de skal jo likefullt starte på standardinnstillinger. Det virker jo med én brikke, men bare i slot 3, så jeg tror problemet ligger andre steder.
Ostepølsa Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 Tror det blir RMA om et par uker her ja, men ikke nå, kan klare meg med 512MB en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå