Gå til innhold

Reparere headset (Hjelp!)


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Etter to års røff og flittig bruk av headsettet mitt har det desverre tatt kvelden, delvis i hvert fall.

 

Lyden er da borte i den ene "høyttaleren", den til høyre. Jeg har skrudd opp og funnet ut hva som er galt, og jeg fant ut at ledninga var rett og slett veldig, veldig slitt. Var bare noen få tråder som holdt den igjen, og dette førte da til at jeg ikke fikk lyd i den.

 

Jeg har jo litt små erfaringer med slike småreperasjoner, men nå er jeg veldig forvirra. Jeg har delt opp de to små ledningene, som er inni den store svarte (en rød og en gull, begge med en kjerne av hvite tråder som ser ut som veldig tynne plasttråder). Så, ja, jeg har delt opp ledningene da, og prøvd å koble dem sammen igjen (rød mot rød, gull mot gull - visa versa), men jeg får ikke lyd uansett hva jeg gjør.

 

Jeg ser jo at dette ikke er helt vanlige ledninger, siden det var disse hvite trådene inni de andre, og jeg lurer da på om noen av dere kanskje vet hva som må til for at jeg får det kjære headsettet mitt til å fungere igjen?

 

Legger ved et bilde, siden jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle forklare meg:

 

ledninger.jpg

 

Håper virkelig at noen vet hvordan jeg kan fikse dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borte i noe lignende selv. Antageligvis er det en eller annen form for ikke-ledende beskyttelseslakk på ledningene som gjør at de kan ligge inntil hverandre uten at det blir kortslutning. Så utfordringen blir vel å få fjernet denne, for så å koble sammen ledningene og deretter isolere igjen. Synes å huske at jeg brukte en loddebolt for å smelte det vekk, men det var rimelig knotete. Finnes kanskje bedre løsninger. Husk å isolere med tape e.l. før du setter det sammen igjen.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...