Gå til innhold

GRadius? GDarius! Fullscreen laserkanon er vekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spilte for endel år siden et spill jeg mener å huske at het G-Darius. Dette var jo et ypperlig multiplayer spill for meg og kompisen min. Idag fant jeg igjen "G-Radius V". (femte versjon? :O ) Tenkte at dette kan jo være moro og tok det med meg. Fant fort ut at det var samme spillet, men noen forandringer. De hadde fjernet det beste! De er jo ikke lenger mulig å ta over fiendeskip med oballs eller hva det nå enn het! Dermed går det heller ikke an å gjøre fiendeskipene om til en laserkanon som kan derre hele skjermen! Husker det var høydepunktet før, men nå er det ikke mulig! :cry:

Hva har Konami ( :!: ) gjort med dette spillet?

Lurer på: Er det egentlig mulig å ta over fiendeskip, bare at jeg ikke har kommet langt nok? Finnes spillene til PC eller annet? Heter de GRadius eller GDarius? Det jeg kjøpte i dag står det GRadius på. :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Darius og Gradius er to forskjellige spill.

Darius er laget av Taito, skytespill der det meste av fiendene er mekaniske fisker.

Gradius er en gammel serie fra Konami (het opprinnelig Nemesis i vesten), og har en kjent oppfølger som heter Salamander. Så vidt jeg vet har du aldri kunnet ta over fiendeskip i Gradius-spillene. Gradius V er et av de beste skytespillene som har kommet de siste årene.

Skrevet

Merkelig.

Husker at det var en haug fisker i det jeg spilte for lenge siden ja. Mekanisk fiskeboss med sånn laserøye og... Husker t.o.m. Taito nå som du sier det. :wee:

Men det er da nesten likt som Graduis? :huh: Er jo "2D 3D", sett fra siden, samme type skip, samme type alt! Jeg trodde helt sikkert at det var en oppfølger jeg hadde kjøpt.

Nå ble jeg litt forvirret her. :shrug:

Skrevet (endret)
Men de har ingenting annet med hverandre å gjøre bortsett fra at navnene ligner...

... og at spillene nesten er identiske gameplay messig og. Går ut på akkurat det samme. :p

EDIT: Skjønner nesten ikke at det går an å lage to så like spill. Er som om jeg skulle hatt ett ludo brett, fargelagt det i en annen farge og sagt at det var et helt annet spill. :dontgetit:

Endret av -Teddy-
Skrevet

Tja, det er to spel innanfor samme sjanger, so det er vel ikkje so forbløffande at dei er like. Det er jo ganske identisk gameplay i mange moderne FPS-ar òg.

Kay

Skrevet
Men de har ingenting annet med hverandre å gjøre bortsett fra at navnene ligner...

... og at spillene nesten er identiske gameplay messig og. Går ut på akkurat det samme. :p

EDIT: Skjønner nesten ikke at det går an å lage to så like spill. Er som om jeg skulle hatt ett ludo brett, fargelagt det i en annen farge og sagt at det var et helt annet spill. :dontgetit:

Tja, spillene går ut på å skyte ting, men skiller seg fra hverandre på mange punkter, er ikke noe problem for meg å se forskjell på de to.

Du kan jo be bestemora di skille Far Cry og Half-Life 2 fra hverandre. Det er akkurat samme problemstillingen. Om du ikke har spilt mange FPS-spill og satt deg inn i sjangeren, ser du ikke forskjell.

Skrevet
Du kan jo be bestemora di skille Far Cry og Half-Life 2 fra hverandre. Det er akkurat samme problemstillingen. Om du ikke har spilt mange FPS-spill og satt deg inn i sjangeren, ser du ikke forskjell.

Hehe. Skal si deg det jeg, at Bestemora er en kløpper i Far Cry! :wee::p

Har litt problemer med å klare Gradius i 1player faktiskt, på brett to elns, der det kommer 3 bosser etterhverandre som skyter en haug med blå lasere, dør på den tredje der hver gang. Har oj bare 2credit som skal holde over 7maps? :huh:

Jaja... Noen som vet om Darius finnes i PS2 versjon da?

Skrevet
G Darius kom vel bare ut til PSOne, og kun i Japan og USA.

:huh: Jeg spilte jo det hos Tobias for... 6-8 år siden? Om det bare kom ut i Japan og USA funker vel ikke det på PAL i Europa? :shrug: Er ikke helt god på TV standarer osv...

Uansett er det dritmoro med 2player Gradius. :D Men det er litt vel vanskelig ja, er kjedelig å måtte spillte de første banene 100ganger.... :hm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...