Gå til innhold

Express over natten


Anbefalte innlegg

Hvis jeg bestiller nå, 17:30, får jeg da varen i morgen tidlig?

Eller er det for seint? Man er vel avhengig av at nettbutikken sender det med en gang, noe de kanskje må hvis man velger express shipping?

 

Er det noen som har erfaringer med Express over natten fra Posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har jobbet en del på lageret hvor jeg jobber. Der gikk alle pakker ut kl halv 4. Uansett om det var express elller vanlig så gikk de ut da. Jeg vil tro at halv 6 er i seneste laget, men det er helt avhengig av avtalen den aktuelle butikken har hos posten. De fleste har vel en frist før 16-17 tiden, og de fleste postkontor har vel deadline kanskje helt frem til kl 18.

 

Jeg vil derfor tro at om du skal ha noe med express må du nok bestille før 15 i allefall. Muligens enda tidligere.

Lenke til kommentar
Jaja, da tar jeg ikke sjansen nå.

Det er snakk om ett skjermkort som har tatt kvelden, får vel nøye meg med Elkjøp/Expert..

Det er lurt;

 

1) Kjøp det du trenger hos Elkjøp

2) Bestill det du egentlig vil ha på nettet

3) Når delene kommer, benytter du 30 dagers fristen til Elkjøp

 

Har selv gjort dette flere ganger og det funker fett. I prinsippet er dette gratis utlån og dette gjør Elkjøp uvurderlig (hvem bryr seg om service lol). Synd at utvalget innen data er dårlig.

Lenke til kommentar
Men den sendes jo ikke før fire-tiden neste dag uansett. Posten har faste tider da varer sendes videre fra mottakssted til omlastingssentral eller lignende.

Jeg har lørdags/sommerjobb i posten og har de siste ukene levert bedriftspakker i Akershus.

 

Stedet jeg jobber ligger 30 min kjøring fra Oslo og vi får pakker 0630 hver morgen. Dette gjelder både 1er ("xpress over natt") og 2er (bedrift dør til dør) Disse pakkene blir så sortert og levert til bud som går på aktuell adresse. Dette budet (hvis det er mye post) kan risikere å komme seg ut på ruten så sent som kl 11. Hvis du da er sent på ruten vil pakken være der kanskje 2-3 timer senere. Regelen hos oss er at vi helst ikke skal få posten ut til kunden senere en 1600, men dette er sjeldent et problem.

 

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å ringe kundeservice til posten å be om å komme i kontakt med budet som leverer på din adresse. Slik kan du spørre om rutiner på "din" omdelingsenhet. Hvis du er høflig og viser forståelse for at budet har en jobb å gjøre som styres av post og ikke minst reklame mengden fra dag til dag.

Et tips er å ringe kundeservice på morgene, gjerne rundt 0900 da de fleste budavdelinger begynner å roe seg litt da. (hvertfall gjør det det hos oss)

 

Håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...