Gå til innhold

spille som sniper

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Neida, jeg har ikke vært commander, det var mest tiltenkt som en tilleggs-funksjon for snipere, men ikke nødvendig, tydeligvis, hehe:)

Ikke bare snipern som skulle hatt kikkert, også commander og spec ops....kikkert har alltid vært et nyttig hjelpemiddel, både for sniperrollen og i speiderrolle.

I dette spillet er rangefinder totalt unødvendig. Du ser ikke fi på store nok avstander til at det er vits. Det er ikke akkurat OPF/DF størrelse på disse mapsa, og iallefall ikke på viewrange

Så du mener det er nok å bare holde såvidt over hodet på folk nesten uansett hvilken avstand du ser de på i dette spillet?

Manglende nametags for fiender bør kun gjelde snipere, jo....pga guillysuit...

Det burde heller ikke komme opp noenting som indikerer hvor skuddet kom ifra når det gjelder snipere. Lyden bør være nok.

Endret av Mo0nH0wL
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle en normal soldat som gjemmer seg i en busk være lettere å se enn en sniper? han er tross alt totalt dekket av busken han også, så lenge du ikke holder siktet over i X antall minutter for å få frem nametag...

nei, det blir litt for dumt å forbeholde det til sniper.

skuddretningsindikator bør også gjelde for alle, av overnevnte grunn.

Hvorfor gi ett kit enda mer fordeler, når de (i teorien hvis man kan spille dem) har fordelen med overlegen rekkevidde, skade og nøyaktighet?

Skrevet

Problemet er ikke når man er bak en busk. Sniperens fremste egenskap er å gå i ett med terrenget, dvs han kan ligge frammom en busk og fortsatt være forholdsvis kamuflert slik at en fiende må faktisk se nøye etter for ikke å bare sveipe videre og overse ham. Sånn som det er nå så kan snipern kamuflere seg så godt han bare vil i forhold til terrenget, men om en fiende skulle sveipe siktet forbi han, så kommer name-taggen opp....idiotisk.

Ved noensomhelst av de andre kit'ene så har ikke de guillisuit, så de vil ikke være kamuflert allikavel.

Skrevet

Så hvorfor ikke la det gjelde de andre kittene også? La spillerens oppmerksomhet virke inn istedet for å mate alt inn med teskje?

Det kan være rimelig vanskelig å oppdage en kis som ligger bak ett tre på litt avstand, selv om de ikke er sniper. Hvorfor skal da nametag gjøre det åpenlyst at de ligger der, bare fordi de ikke er sniper?

Skrevet
Så hvorfor ikke la det gjelde de andre kittene også? La spillerens oppmerksomhet virke inn istedet for å mate alt inn med teskje?

Det kan være rimelig vanskelig å oppdage en kis som ligger bak ett tre på litt avstand, selv om de ikke er sniper. Hvorfor skal da nametag gjøre det åpenlyst at de ligger der, bare fordi de ikke er sniper?

Hmm...kanskje du har et poeng der

Men det burde da selvlsagt vises nametag på teammates, for hvordan pokker skal man vite forskjellen mellom en USMC sniper og en Kina sniper på 200 meters avstand

Skrevet

Joda, kan godt ta det vekk på de andre kit'ene også for min del, du har helt rett ang. å ligge skult bak noe....tenkte mest på det å ligge kamuflert i åpent terreng, men samme problem har du når en ligger skult bak noe...

Det har vel strengt talt aldri vært snakk om å ta vekk name-tags på teammates :roll:

Skrevet (endret)
Det burde heller ikke komme opp noenting som indikerer hvor skuddet kom ifra når det gjelder snipere. Lyden bør være nok.

Hvorfor ikke ?

Hvis dette hadde vært virkelighet, hadde du sikkert merket om du ble truffen i venstre arm, eller høyre fot, ergo den røde indikasjonen.

Sniperens fremste egenskap er å gå i ett med terrenget, dvs han kan ligge frammom en busk og fortsatt være forholdsvis kamuflert slik at en fiende må faktisk se nøye etter for ikke å bare sveipe videre og overse ham. Sånn som det er nå så kan snipern kamuflere seg så godt han bare vil i forhold til terrenget, men om en fiende skulle sveipe siktet forbi han, så kommer name-taggen opp....idiotisk.

Har ikke merket noe spesielt med sniper-drakten i spillet, så hvorfor en medic ikke skal kunne gjemme seg like godt bak en busk, er meg ukjent.

Endret av Ozelot
Skrevet

Hvorfor ikke ?

Hvis dette hadde vært virkelighet, hadde du sikkert merket om du ble truffen i venstre arm, eller høyre fot, ergo den røde indikasjonen.

----------------------------------------------

Fordi sånn som det er med retningsanvisning og name-tags blir det for enkelt å finne en sniper som i utgangspunktet skal vere godt kamuflert. Sniper i BF2 er ikke , vanligvis, så enkelt som i andre spill der one-shot-one-kill er vanlig, noe som er greitt for meg, men de bør også ha mulighet til å kunne utnytte de egenskapene de er ment å ha.

Sniperens fremste egenskap er å gå i ett med terrenget, dvs han kan ligge frammom en busk og fortsatt være forholdsvis kamuflert slik at en fiende må faktisk se nøye etter for ikke å bare sveipe videre og overse ham. Sånn som det er nå så kan snipern kamuflere seg så godt han bare vil i forhold til terrenget, men om en fiende skulle sveipe siktet forbi han, så kommer name-taggen opp....idiotisk.

Har ikke merket noe spesielt med sniper-drakten i spillet, så hvorfor en medic ikke skal kunne gjemme seg like godt bak en busk, er meg ukjent.

-------------------------------------

Hvis du leser første linjen, som du selvfølgelig ikke quotet, så forstår du sikkert hva jeg mener, jeg snakker ikke om bak en busk....men er enig i at ingen fiender burde kunne se name-tags på deg, uansett hvilket kit du har, det blir bare ekstra ille for en sniper siden han skal kunne skule seg, selv i åpent terreng bare omgivelsene gir grunnlag for det.

Skrevet

Ang. skaderetningsindikator.

1. en god sniper skyter når soldaten har ryggen til. Da kan han ikke være sikker på hvor skuddet kommer fra (si ett område på en 60-90 grader vinkel bak), så den sammenligningen med virkeligheten er lite relevant. Jeg tviler også på at noen som blir skutt klarer å tenke på hvor skuddet kom fra sånn med det første...

2. En god sniper beveger seg, gjelder i virkeligheten og i spillet....man blir simpelthen ikke liggende i samme posisjon etter en trefning...

Skrevet

Spillte litt med med SVD på karkland i går.. Den drepte jo som FY!

Om du treffer på 2 stykker rundt et hjørne kan du vinne firefighten!

På ikke så veldig lange avstander så funker den gull!

Skrevet (endret)

Det er også slik den er ment å bli brukt.

Den var aldri ment som en ren sniper rifle, men som en måte å gi vanlige infantry squads litt lengre effektiv rekkevidde...Det er også derfor den er/var tildelt soldater i vanlige infanteri enheter...

Endret av MrLee
Skrevet (endret)

nei egentlig ikke.

Den er bedre enn standardvåpnene til assault/medic på avstand grunned bittelitt zoom og mye renere siktemiddel (en runding med en tynn "nål" som stikker opp (mye lettere å se seg om uten å ta ned siktet/unzoome)

Den hopper dessverre mye mer enn SVD og andre skuddet er meget unøyaktig. Siktemiddelet i sniper riflene er også lettere å bedømme lead på dem man skal skyte

Endret av MrLee
Skrevet

Og hvordan vil du vurdere M95, er den verdt å bruke første unlock'en på?

Når jeg spiller alene, så spiller jeg som sniper, men når hele gjengen er utpå(vi er 6stk) så satser vi på å vere en squad. Satser på å følge den oppdelingen din med:

1x support

2x medic

1x tankbuster

1x assault

1x spec-ops

Den virker fornuftig, vurderer da å vere spec-ops, kansje....bør jeg heller bruke første unlock på den?

Skrevet

Har ikke spillt så mye med sniper, har iallefall ikke særlig erfaring med M95.

Men utifra stats, så har den skaden til en M24, samt nøyaktigheten til SVD og kina sin sniper....

Eneste forskjellen er at den kan skyte gjennom Heli vinduer.

Det hele kommer vel ann på hvilket lag du er. Spiller du mye MEC og Kina vil jeg si at det er en fordel (p.g.a. høyere skade), men spiller du mest USMC, ville jeg ikke vurdert det engang. M24 har lik skade og er mer nøyaktig.

Skrevet

Har mest erfaring med SVD, den er som nevnt tidligere noe :yucky: på lengre avstander (lengste killen min er 200 m eller noe på en fyr som nærmest halta rundt), men når jeg er en sniper i squad så er SVD uten tvil best. En fyr som står 500 meter unna er liksom ikke en trussel til en squad med mindre han er sniper selv. Som lone wolf er M24 bedre. Dreper folk på lengre avstander, har mindre recoil, og sender ut mer skade. Og så er det virkelig moro når jeg greier å sikte på hodet til noen, instant kill. Går ikke med SVD

Skrevet
Jeg er nesten blitt hardcore sniper nå :blush:

åååååååå det er så deilig å være sniper på Karkland!

*Fyr står med M249 SAW alene mot engineer*

Boom! Headshot!

*Neste fyr*

Boom! Headshot

Boom! Headshot

Boom! My claymore exploded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...