Whatefu Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Hei, jeg skal hjelpe en kompis med å installere hans nye ipod photo, mens hans kone skal bruke sin egen iPod. De har samme maskin, men har nå kjøpt en ekstern harddisk som er partisjonert slik at de har hvert sitt området. Er det mulig å installere iTunes på hver partisjonering slik at han kan synke sin iPod med sin egen iTunes og hun gjøre det samme? Eventuelt, kan iTunes håndtere to iPoder uten at det blir synkroniseringsfeil dersom en av dem sletter sanger på sin iPod som ikke den andre sletter? Setter stor pris på raskt svar om det er noen som kan hjelpe.
Den normale mann Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Det er jo bare å lage to brukerkontoer på WinXp
Whatefu Skrevet 11. august 2005 Forfatter Skrevet 11. august 2005 Kunne du være litt mer spesifikk, er du snill. Mener du at dersom jeg oppretter to kontoer i XP, så kan jeg legge inn iTunes to ganger på maskinen?
Playmofetish Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 det skal forhåpentligvis ikke være noe særlig mer enn å innstallere iTunes en gang, hvor du spesifiserer akkurat hvilken mappe filer og musikk skal ligge i, og så innstallere på nytt, der du velger en helt annen mappe. Ellers så har jeg sett at det ligger en del config-filer i Mine Dokumenter - Musikk - iTunes.... selv om jeg har valgt en helt annen partisjon til musikkfilene mine på min PC. Dersom du får valgt helt i starten hvor hver iTunes-innstallasjon skal ligge, tror jeg det skal gå bra. Så er det vel bare å lage en snarvei til hver enkelt innstallasjon, som du kaller iTunes1 og iTuens2 for eksempel. Prøv dette først, og legg så 5 sanger inn i hvert iTunes-bibliotek. så prøver du å koble til en og en iPod, for å sjekke at bibliotekene ikke roter seg sammen og lager en salig blanding musikk fra begges mapper.
birk88 Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Har det oppsettet selv i XP. Samboeren har egen bruker, og jeg min i XP. iTunes ordner som default det slik at begge kan ha hver sin musikk (dvs iTunes "peker" på min musikk katalogen til hver bruker). Dvs. det holder med å innstallere en gang. Begge kan legge inn sin musikk helt adskilt.
Whatefu Skrevet 12. august 2005 Forfatter Skrevet 12. august 2005 Takker for svar. Jaggu godt det finnes glupe folk som dere der ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå