Gå til innhold

Får ikke innstallert SATA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ny pc og skal innstallere XP, men det skjer ikke noe når jeg trykker F6 under XP innstallasjon, innstallasjonen bare fortsetter.

Pliz hjelp er desperat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usb keyboard? enable usb keyboard i BIOS. er det ikke F2 du skal trykke da? lenge siden jeg har gjort dette, så det mulig jeg tar feil:) er S-ata driveren på diskett? du har diskettstasjon koblet til, ikke sant?

Skrevet

Når jeg senere i XP innstallasjonen blir nokk en gang spurt om å sette i disketten med SATA driverne, gjør jeg det men da står det bare:

"Filen txtsetup.oem forårsaket en uventet feil <1024> på linje 1742 i d:/xpsp1/base/boot/setup/oemdisk.c.

Trykk en tast for å fortsette"

Skrevet
usb keyboard? enable usb keyboard i BIOS. er det ikke F2 du skal trykke da? lenge siden jeg har gjort dette, så det mulig jeg tar feil:) er S-ata driveren på diskett? du har diskettstasjon koblet til, ikke sant?

Ja den virket den. Men det står jo F6 for å innstallere en tredjeparts driver SATA RAID eller noe slikt

Skrevet

Eller er det slik at jeg slipper å innstallere SATA drivere selv om jeg har SATA disk?

Jeg har et Gigabyte K8 Triton Series

GA-K8NF-9 nForce4-4X Chipset

Skrevet
da trenger du nok ikke s-ata driver disketten. og om du gjør det så bare flytt diskene til den andre s-ata kontrolleren

Så det vil si at jeg slipper å rote mere med SATA driverne?.... Hvis det stemmer så :w00t:

Skrevet
da trenger du nok ikke s-ata driver disketten. og om du gjør det så bare flytt diskene til den andre s-ata kontrolleren

Så det vil si at jeg slipper å rote mere med SATA driverne?.... Hvis det stemmer så :w00t:

:yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...