Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lokal tilkobling viser feilmelding


Anbefalte innlegg

Har en nettverk oppkobling med 4 PC'er. WindowsXP melder i fra om "en nettverkskabel er koblet fra". Har sjekket alle kabler, og byttet de ut en etter en. Den lokale tilkoblingen kobler seg på med ca 20 sek mellomrom og kobler seg i fra etter 2 sekunder. noe forslag om hvor man lete etter feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil på port i nettverkskort eller switch eller ruter opplagt!

etter noen timer med hodekløing og prøving på kabelsiden ser det ut som swich eller ruter har fått hikke. er litt ukjent for meg at nettverkskort kan oppføre seg på denne hikkende måten, men hvem vet i dataens verden? Satt akkurat og bladde i Clas Ohllson katalogen, der ser jeg de selger Nettverkstester for TP-(RJ45) og ISDN (RJ11) til kr 249,-. kanskje det er verd å spandre på seg en slik en. Noen andre sm har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar
Clas Ohlson og PC utstyr :thumbdown:

Men kanskje dette er jo ikke akkurat et PCI kort heller. Kan gått henne det vil gå. Selve metallet på porten i nettverkskortet kan være dårlig mener jeg. Har vært borti det selv. Skaff en annen switsj å prøv i d minste.

er også skeptisk til data på clas og biltema, bruker stort sett datakjeden/komplett. skal prøve med ny switch først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...