Gå til innhold

zen micro mp3 filer -> PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en cd blir rippet og konvertert til f.eks. mp3 følger det som regel med informasjon i filen om artist, album osv. Hvis vedkommende som rippet, ikke sørget for å få med denne informasjonen, har du en kjedelig og tidkrevende jobb foran deg. Selv bruker jeg Creative Mediasource Organizer til dette.

 

Hvis du skal forandre/legge inn albumnavn for en hel cd, kan du markere alle sangene fra denne cd'en for deretter å høyreklikke og endre albumnavn. Sangtitlene må selvfølgelig legges inn en og en, ettersom sangene har forskjellig navn. Håper du skjønte dette :)

Lenke til kommentar

ID3 er noen linjer med tekst som blir kodet sammen med MP3'n der mere utfyllende info om sangen står. Gjerne navn, artist, innspillingsår, navn på plate.

Det er denne infoen som kommer fram i displayet på spilleren (zen eller winamp eller whatever) istedet for bare filnavnet, hvis den er innebygd i fila.

 

Alle MP3-koding programmer har mulighet for å legge inn ID3-info på alle filene.

I winamp finner du den ved å trykke Alt+3 (tror jeg). I Windows Mediaplayer må du på Bibliotek, høyreklikke på sangen som spiller, og velge Avansert editering eller noe i den duren.

 

Edit: gustav var samtidig som meg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...