Gå til innhold

Nerdefaktor på rommet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp, hehe.. Uansett kom jeg opp med en billig og enkel idè! Lakkere lysrøre svakt røde..? :whistle: Noe som kan funke det? Blir jo ganske varme så jeg vet ikke om paint'n tåler det..

Endret av Glisevask
Skrevet
Jepp, hehe.. Uansett kom jeg opp med en billig og enkel idè! Lakkere lysrøre svakt røde..? :whistle: Noe som kan funke det? Blir jo ganske varme så jeg vet ikke om paint'n tåler det..

Tror heller jeg ville satset på å kjøpe katoder.

Dem har forøvrig Neon-lys (til å ha under bil) på Europris. Vet ikke om de har borte i Drammen, men her i Stavanger har de i allefall. (Støperigaten, Kjelvene. vis noen lurte)

Skrevet

Duh, du har helt sikkert noen gamle pc-høytalere, juletrelys på 12V eller noe lignende, der følger det med transformatorer som du kan kutte ledningene på, du trenger bare en, så tar du å paralellkobler katodene. Enkelt.

Skrevet
Hmm, godt tips, men funker det med soundcontroller?

Finner sikkert noe på dynga!

ja seff, den er jo også 12v. Du bare kobler den til de ledningene som er på transformatoren, så kobler du inverterne på den..

Skrevet

Okey..! :) Elektronikk er ikke min sak..

230V katode er vel litt vanskelig, men neon på 230V er simpelt å få tak i i en bilrekvisitabutikk eller som sagt tidligere, på Europris! :)

Skrevet
Okey..! :) Elektronikk er ikke min sak..

230V katode er vel litt vanskelig, men neon på 230V er simpelt å få tak i i en bilrekvisitabutikk eller som sagt tidligere, på Europris! :)

Jeg ville heller ha sttset på neon, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...