Gromit Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Du kobler begge pcer direkte i switch med rette kabler. Modemet også. PC2 settes til å motta IP automatisk. Så lager du en PPPoE oppringt tilkobling på PC1 som du deler på nettverket med å huke av at den skal ringe opp automatisk ved spørsmål om tilgang til internett.
Cy_19 Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Hva mener du med å "koble begge pcer direkte i switch med rette kabler" ? Jeg hadde håpet å unngå å kjøpe noe nytt utstyr som switch/router... En rett kabel vet jeg jo hva er... det er vel motsatt av hva jeg bruker nå (krysset cat-5 kabel).
Gromit Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Altså du kobler alt i switch. alle pcer og modem (ingen bro på PC1) Altså kun 1 nettkort i hver.
Cy_19 Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 ??? Jeg er fortsatt like usikker her...!! Du snakker om "å koble alt i switch"... jeg skjønner ikke hva du mener med det. Mener du å koble alle pc'ene direkte inn i en switch? I så fall så har jeg ingen switch liggende. Jeg hadde håpet å bruke det utstyret jeg har akkurat nå, og det tilsier å bruke den oppkoblingen som vist på tegninga, UTEN den switchen som er inntegnet. Jeg har ingen switch der... Local Area Connection 2 er ikke satt opp som Bridge, burde den vært det for at dette skulle funke...? Når jeg prøver å sette opp en Bridge connection, får jeg opp en feilmelding som sier at "To create a Network Bridge, you must select at least two LAN or High-Speed Internet Connections that are not being used by Internet Connection Sharing." Så det får jeg ikke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå