Gå til innhold

Enkleste Server program.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Hva er det enkleste serverprogrammet? Er relativt erfaren i windows baserte prog. Har en ekstra pc som skal settes opp som server på kontoret mitt. Har 1 skjerm som brukes til personling pc. Hva er det beste "fjernstyrings verktøyet av serveren?

 

Takk

B

Hva mener du med "serverprogram"? Operativ system du mener?

Lenke til kommentar
Hei

 

Hva er det enkleste serverprogrammet? Er relativt erfaren i windows baserte prog. Har en ekstra pc som skal settes opp som server på kontoret mitt. Har 1 skjerm som brukes til personling pc. Hva er det beste "fjernstyrings verktøyet av serveren?

 

Takk

B

Hva mener du med "serverprogram"? Operativ system du mener?

nei?

han trengte en program som han kunne koble til en anne maskin med!!

Lenke til kommentar

Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell :). Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din :D

Lenke til kommentar
Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell :). Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din :D

Hold deg langt unna XAMPP. Alle distroer har Apache/PHP/MySQL i pakkesystemet.

Lenke til kommentar
Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell :). Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din  :D

Hold deg langt unna XAMPP. Alle distroer har Apache/PHP/MySQL i pakkesystemet.

XAMPP funker da greit det, i allefall når jeg har prøvd det på Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...