Gå til innhold

Win XP: shutdown vs. reboot


tvsofa

Anbefalte innlegg

Kjører XP på min hjemme maskin. Alt fungerer godt bortsett fra en ekstremt irriterende ting: hvis jeg vil avslutte og velger shutdown rebooter systemet istedet for at maskinen skrur seg av. Jeg kan altså ikke skru av XP uten å dra ut pluggen(kabinettet mitt har ikke noen mekanisk bryter). En av mine kamerater har samme problem. Noen andre som har opplevd dette / Vet hva som skal til for å løse problemet?

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må jeg bare henge meg på, har akkurat det samme problemet selv. Hadde det også i win2000, da var det lydkortet (Soundblaster pci128) som var problemet. Nå har jeg prøvd alt i XP, som har med lydkortet å gjøre nye drivere, gamle, deaktivert lydkort osv. Men dette hjelper ikke.

Håper noen har tips som kan hjelpe oss med dette irriterende problemet!

Lenke til kommentar

Hadde dette problemer på min da splitter nye pc med win me. Eneste som hjalp var å oppdatere Biosen. Det fønket en stund.. men nå vil den ikke skru seg av lenger. Den restarter ikke lenger, bare stopper med svart skjerm.. Må trykke og holde power knappen inne i 5 sec for å få slå av.. Utrolig irriterende.

 

Kjører også w2k (dual boot) den fønker fint!

 

Tror det er MANGE maskiner som sliter med dette. Har minst to maskiner på jobb med samme problemet.

 

En av mange microsoft bøggs!!!

____

TV

Lenke til kommentar

Har prøvd alle tips men ingen hjelp i de, indireket fikk jeg hjelp ved at jeg kunne finne ut at det er, unskyld utrykket,"faaens" Jensen ISDN kortet som forårsaker hele greia. Får en feilmelding når jeg slo av "start maskinen på nytt ved systemfeil". WDMCAPI.sys, og noe mere tekst. Men når jeg avinnstallerte driverene til kortet fungerte alt greit. Har prøvd alle driverene jeg har funnet (bg-consult og Jensen Scandinavia) men samme feilen på alle.

Noen som har noen drivere som fungerer, eventuelle andre tips (bortsett fra å kjøpe nytt kort)

Lenke til kommentar

Hei til dere som har problemer med å slå av pc`n via XP. Jeg har et spørsmål til dere. Har noen av dere F-Secure Antivirus Innstalert? Hvis dere har det, så er det den som skaper problemer. Dette skjedde med meg også, men problemet ble løst når jeg fjernet programmet. Til XP kan jeg anbefale Norton AntiVirus 2002. Nå vet jeg ikke om F-Secure førte til dette problemet på Win 2000, Win Me eller eldre versjoner, men det har vært et gjentagende problem for XP.

Så til dere som har F-Secure på XP, bytt til Norton.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke f-secure installert. Hadde ikke noe virus program før problemet oppstod, nå har jeg som anbefalt Norton 2002. Har prøvd for n`te gang å innstallert en ny driver, men samme problemet. Nei det er vel bare å kaste Jensen kortet i søpla, den driten gidder jeg ikke å bruke mer tid på!

Lenke til kommentar

Tror ikke man skal ta forhastede beslutninger hva hardware angår, heller ikke programvare. Flere av innleggene her, og samtaler med mine kunder, tyder på at dette er et generelt problem i WinXP som ikke kan direkte relateres til noe som er nevnt her. Flere maskiner rebooter og kommer med underlige feilmeldinger uavhengig av konfigurasjoner og ingenting tyder på at dette har sammenheng med hverandre. Faktisk minner det en del om problematikken som kom sammen med Win95 og senere Win98. Derfor bør vi vel ta det hele med en klype salt og vente på servicepack'er som forhåpentligvis vil ta seg av dette. Allikevel er det interessant å merke seg hvor forventningsfulle alle er hver gang det dukker opp noe nytt, husk, ingen operativsystemer levert av microsoft har vært 100% stabilt fra dag èn, dessverre. Vi får vel bare vente og se :smile:

Lenke til kommentar

Fikk i dag svar på mail fra bg-consult as, angående driver problemet. Fikk da en driver som var ny hos de i dag. De hadde ikke testet den, men jeg hadde ikke noe å tape. Nå har jeg innstallert den og foreløpig ser alt til å fungere. Ja da ser det ut for at det var et driver problem. Takker bg-consult for responsen og den nye driveren, bra service! Håper andre med samme shutdown problem får det til å funke etter hvert.

Lenke til kommentar

On 2001-12-12 14:57, vegarr skrev:

Fikk i dag svar på mail fra bg-consult as, angående driver problemet. Fikk da en driver som var ny hos de i dag. De hadde ikke testet den, men jeg hadde ikke noe å tape. Nå har jeg innstallert den og foreløpig ser alt til å fungere. Ja da ser det ut for at det var et driver problem. Takker bg-consult for responsen og den nye driveren, bra service! Håper andre med samme shutdown problem får det til å funke etter hvert.

 

Hvor kan man laste den ned??

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt win XP profesjonal på norsk for 2 uker siden og har ikke hatt noen som helst problemer med pc siden jeg innstalerte.

 

Stiller meg svært undrende til dette dere ne3vner av problemer :smile:

 

Derimot kjenner jeg meg igjen fra den tiden jeg kjørte pc-en med en beta versjon som ikke ville slå seg av.

 

 

Har følgende konfurigasjon:

 

Asus P4T

P4 1900 @2100mhz

512 mb Rdram pc 800

Geforce 3

Pioner 16X DVD

Plextor 24.10.40

3Com nettverks kort

 

Software:

norton Antivirus 2002

Nero 5,5 brenneprogram.

Office XP

Norton Firewall 2002

+++++ Div.

 

 

Quote:


On 2001-12-10 23:07, Dan Hansen skrev:

Tror ikke man skal ta forhastede beslutninger hva hardware angår, heller ikke programvare. Flere av innleggene her, og samtaler med mine kunder, tyder på at dette er et generelt problem i WinXP som ikke kan direkte relateres til noe som er nevnt her. Flere maskiner rebooter og kommer med underlige feilmeldinger uavhengig av konfigurasjoner og ingenting tyder på at dette har sammenheng med hverandre. Faktisk minner det en del om problematikken som kom sammen med Win95 og senere Win98. Derfor bør vi vel ta det hele med en klype salt og vente på servicepack'er som forhåpentligvis vil ta seg av dette. Allikevel er det interessant å merke seg hvor forventningsfulle alle er hver gang det dukker opp noe nytt, husk, ingen operativsystemer levert av microsoft har vært 100% stabilt fra dag èn, dessverre. Vi får vel bare vente og se :smile:


Lenke til kommentar

On 2001-12-12 23:34, Gega skrev:

Quote:


On 2001-12-12 14:57, vegarr skrev:

Fikk i dag svar på mail fra bg-consult as, angående driver problemet. Fikk da en driver som var ny hos de i dag. De hadde ikke testet den, men jeg hadde ikke noe å tape. Nå har jeg innstallert den og foreløpig ser alt til å fungere. Ja da ser det ut for at det var et driver problem. Takker bg-consult for responsen og den nye driveren, bra service! Håper andre med samme shutdown problem får det til å funke etter hvert.


Hvor kan man laste den ned??


 

Du kan laste ned denne driveren her: http://www.bgc.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...