Gå til innhold

Den norske SP3


Ole O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Den 2002-08-07 22:42, L03VIk skrev:

bytt til XP! -:)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Koster penger å bytte til windows xp. med SP3 er nok windows 2000 minst like stabilt :wink:

Lenke til kommentar

Å bytte til winxp er ikke noen vurderbar løsning, da er det bedre å vente 14 dager til den norske SP3 kommer.

2000=NT 5.0

XP=NT5.1

DVS XP er basert på 2000, så tre oppgraderinger på 2000 kjærnen gjør nok den mer oppdatert enn XP.

 

Nå er det jo smak og behag som avgjør hvliket os en liker best, men i mine øyne er XP tungvinnt i forhold til 2000.

Liker å selv ha kontroll på hvilke innstillinger en gjør, og ikke overlate det til wizarder....

Og argumentet om at xp er bedre til spill er vel egentlig ikke salgbart, har ennå ikke hatt problemer med noen spill i 2000.

En annen betraktning jeg gjorde før jeg fjernet dual-booten med 2000/xp og la inn 2000 fra scratch m SP3 var at 2000-driverne til de fleste komponentene mine fungerer bedre....

Lenke til kommentar

cycorax,

 

Helt enig. F.o.m. SP2 fungerer Win2000 helt utmerket også til spill. Stabiliteten er selvsagt upåklagelig, kan ikke huske sist jeg så en bluescreen.

 

Min erfaring med winxp er at det er veldig kresent med drivere og hw. Den tiden jeg prøvde det ifjor høst opplevde jeg bluescreens og reboot hvert 10minutt på det verste. Litt søking på nettet avslører raskt at jeg slett ikke er alene. Nå finnes det selvsagt mange som har en stabil xp istallasjon, men hvorfor kaste bort tid på xp når win2000 fungerer så bra som det gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...