Gå til innhold

Anbefaling/tips til enkel student-pc..?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag en Dell P2 266MHz, så et kjøpt av ny laptop blir en stor forbedring uansett hva det blir. :) Jeg føler markedet er så stort at jeg trenger noen tips. :) Jeg er student og trenger derfor en laptop som er stillegående og har god batteritid. Den må være så stille at jeg kan bruke den i forelesninger og batteriet bør helst holde så lenge som mulig. Krav til ytelse er ikke viktig da det ikke skal spilles på den likevel. Det skal kompileres en del kode, men klarer å vente noen sekunder om det er mye.

 

 

Mine krav til laptop(ultraportabel kanskje):

 

Pris: Ikke mer enn 8000kr.

Bruksmål: Surfing, skriving, kompilering, film.

Skjerm: Under 15". (gjerne nermere 12")

Minne: 512MB

Harddisk: Stor eller rask harddisk er ikke viktig

Fysiske mål: Så liten og lett som mulig.

Batteritid: Så lang som mulig

 

 

Jeg har gitt opp å lete i tråder som "Den store tråden om ****" og andre tråder om student-pc'er fordi det ofte er et krav at man kan spille relativt krevende spill.. noe jeg ikke skal.

 

Mvh. En som har gått seg vill i bærbarmarkedet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde tatt og kikka litt på ein brukt maskin.t.d. ibm sin x serie og 12" t serie. Eller liknande maskiner ifrå ein annan produsent.

Til 8000kr så meiner eg at ein ofte kann få meir for pengane når ein velger ein brukt maskin kontra ein ny.

 

Bare husk på å kontrolere dato/resterande kapasitet på medfølgane batteri. Er ikkje kjekt å oppdage at batteriet er misshandla halvt til døde, eller er 5 år gammalt.

Lenke til kommentar

Hmm.. etter å ha sett meg om så tror jeg nok det bare blir med drømmen når det gjelder en ny 12.1" til 8000 ja.. :cry:

 

Jeg får vel heller gå litt opp i størrelse eller litt på prisen. Vurderer denne: "Komplett Notebook s260". Finnes det brukererfaringer på denne eller noen av dere som har sett på den? Frister i alle fall :)

 

Edit: Nei, ser denne bråker for mye. Det perfekte hadde vært å få en prosessor som er mye tregere og derav få den stillere.. menmen.. Jeg får se meg om etter noe større istede.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar

Tror en 12" iBook er riktig maskin for trådstarter. Jeg har akkurat samme behov og gikk for en iBook. Har aldri tatt i OS X før, men etter mindre enn et døgn med en mac føles alt naturlig og intuitivt. Det eneste aberet må være om man skal kompilere .net-kode, da kommer man egentlig ikke utenom Windows, selv om jeg har en foreleser som skrev VB.net i nano og kompilerte det i BSD for å kjøre programmet i Windows, men realistisk sett bør man nok ha Windows for .net...

Lenke til kommentar

I fredagens Dagbladet hadde de jo en "test" av bærbare. Det var to som så ut til å passe godt, men jeg aner ugler i mosen når de egentlig burde ha kostet det dobbelte :hmm:

 

Jeg mistenker også en og annen feiltrykken, men når vart egentlig en skjerm under 15" negativt? Her er det tydeligvis snakk om forskjellig bruk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...