Gå til innhold

"Sun sikter mot Solaris 10"


Anbefalte innlegg

"Solaris 9 ble lansert i mai. Neste versjon vil sannsynligvis bli lansert om et par år."

 

Hva gjør denne saken interessant nok til å bli en nyhet på hardware.no? Hva er det som gjør denne saken interessant i det hele tatt? Flott for Sun at de begynner å se fremover mot Solaris 10, men hvem bryr seg? For meg virker det som om dette er postet i mangel på godt nyhetsstoff.

 

[ Denne Melding var redigert av: Spenol på 2002-08-05 14:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-05 14:19, smetho skrev:

Fordi det ER en nyhet? Hvis du sjekker etter så er det ikke bare hw.no som har denne nyheten. Hvorfor finnes det nyheter i det hele tatt? Dumme innlegg får dumme svar...


 

Jeg visste at jeg ville få slike svar. Hvorfor blir det automatisk en nyhet når andre sites poster det? Du virker som en person som bare MÅ kverulere, og bare MÅ tale for en sak. Kanskje du føler at hardware.no blir truet av det farlige innlegget mitt, og derfor må forsvare dem? Jeg er 100% sikker på at dersom hardware.no skrev en artikkel om at Fugleseter Dagligvares ansatte klager på sommervarmen, ville du forsvart det.

 

Hadde det stått "Solaris 10 ble lansert idag", hadde dette vært en nyhet for de som bruker Solaris.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 14:44, Spenol skrev:

Jeg er 100% sikker på at dersom hardware.no skrev en artikkel om at Fugleseter Dagligvares ansatte klager på sommervarmen, ville du forsvart det.


 

Jeg tror faktisk ikke han ville forsvart det, for det er ikke en hardware/software/pc relatert nyhet på noen som halst måte :smile:

 

_________________

Hello, I'm a signature virus. Copy me

to your signature and help me spread.

 

[ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-08-05 14:46 ]

Lenke til kommentar

hvis man ser slik på det så er vel heller ikke noe som omhandler windows og linux noe mer harwdare relatert enn dette.

men altså... jeg leste artikkelen og tenkte for meg selv, jaja, hadde sikkert vært tøft hadde jeg kunnet noe om sparc hardware, å prøve solaris :)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 14:19, _StatuS_ skrev:

Det er faktisk folk som arbeider med solaris og sun til daglig som leser hw.no.....

Selv om det ikke intereserer deg, kan det interesere andre.....



 

Jeg kan ikke forestille meg annet enn at det er VELDIG få brukere av Solaris på hardware.no. Maksimum to til tre stykker som jobber lønnet med det, og kanskje noen få til som bruker det i forbindelse med studier.

 

Men selv for disse blir vel nyheten litt for interessant?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 14:48, Ludde skrev:

hvis man ser slik på det så er vel heller ikke noe som omhandler windows og linux noe mer harwdare relatert enn dette.


 

Jeg har ikke sagt at nyhetene må være hardware-relaterte, men de må inneholde stoff som apellerer til leserne av siden. At Microsoft kommer med Windows XP 2.0 om to år, ville kanskje vært en interessant nyhet (i alle fall litt), men det er fordi nesten alle leserne av siden bruker Windows.

 

 

Quote:


men altså... jeg leste artikkelen og tenkte for meg selv, jaja, hadde sikkert vært tøft hadde jeg kunnet noe om sparc hardware, å prøve solaris :smile:


 

Det har vel ikke artikkelens innhold skyld i?

 

 

[Redigerte vekk skrivefeil]

 

[ Denne Melding var redigert av: Spenol på 2002-08-05 15:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 14:53, Spenol skrev:


Jeg kan ikke forestille meg annet enn at det er VELDIG få brukere av Solaris på hardware.no. Maksimum to til tre stykker som jobber lønnet med det, og kanskje noen få til som bruker det i forbindelse med studier.


Jeg bruker solaris! Måtte bare få det ut :smile:

 

At et par stykker bruker det er nok en liten underdrivelse, mange større firmaer som bruker sun-servere, og i tillegg har sun-maskiner vært veldig populære i universitetsmiljøer. Står drøssevis med Sun-maskiner på Blindern - inntil nylig var Sun hovedplattformen på informatikk, men i de 2 siste årene har det blitt kjøpt inn masse PC'er med Linux isteden (sikkert av økonomiske årsaker)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 16:26, Langbein skrev:


At et par stykker bruker det er nok en liten underdrivelse, mange større firmaer som bruker sun-servere, og i tillegg har sun-maskiner vært veldig populære i universitetsmiljøer. Står drøssevis med Sun-maskiner på Blindern - inntil nylig var Sun hovedplattformen på informatikk, men i de 2 siste årene har det blitt kjøpt inn masse PC'er med Linux isteden (sikkert av økonomiske årsaker)


 

Jeg er klar over at mange store firmaer, samt universiteter bruker Sun Solaris, men det betyr vel ikke at det må finnes mange brukere blant hardware.no sine lesere? Mesteparten av leserne på dette forumet er tenåringer som driver med data på hobbybasis. Noen er eldre, og har gjerne IT som yrke, og et fåtall av disse drifter Solaris-servere i jobben. Skal hardware.no være en publikasjon for denne promillen av leserskaren, eller skal andre (som Sun selv) ta seg av nyhetspublisering for denne snevre gruppen?

 

Langbein: Kan du som bruker Solaris, med hånden på hjertet si at du syntes denne nyheten var interessant?

Lenke til kommentar

Poenget er at om det stått om en ny Mac OS X versjon så hadde nyheten stått der. Hadde det vært om en ny Linux-distro så hadde det stått der. Hadde det vært om en ny Windows-versjon så hadde det stått der...hvorfor da ikke Solaris? Javel, kanskje det er dårlig med andre nyheter, men hvis du har så mye imot artikkelen så IKKE LES DEN! :smile: Get my point? La oss andre NYTE disser nerde-nyhetene i fred og ro. Var ikke meningen å "hakke ned på" innlegget ditt, men det virket veldig useriøst og mer som en "la oss snakke dritt om noe/noen og se om de blir sure"-tråd enn noe annet (min mening). Jeg f.eks er totalt uinteressert i case-modding, men hadde det stått en artikkel om det så hadde jeg tenkt at det var jo kjekt for dem som liker det, men hadde ikke blitt sint og sur :smile:

Lenke til kommentar

Er på jobb akkurat nå .... 6 maskiner med Solaris. Og ikke nok med det, jeg har Solaris hjemme også !!! Har du sett slikt ?? Kanskje det er flere enn et par stykker som bryr seg om Solaris ??

 

Det er ikke første gang et selverklært "datageni" kommer med kommentarer på dette forumet, som ikke samsvarer helt med realiteten. Vil tro at Hardware.no klarer å fange et mangfold av ulike lesere ved å krydre sidene med noe annet enn GF4 og Windows sikkerhetshull ?

 

Og hva er egentlig problemet ? Enkelte har for lite å engasjere seg i tydeligvis ....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 17:26, smetho skrev:

Poenget er at om det stått om en ny Mac OS X versjon så hadde nyheten stått der. Hadde det vært om en ny Linux-distro så hadde det stått der. Hadde det vært om en ny Windows-versjon så hadde det stått der...hvorfor da ikke Solaris? Javel, kanskje det er dårlig med andre nyheter, men hvis du har så mye imot artikkelen så IKKE LES DEN! :smile: Get my point? La oss andre NYTE disser nerde-nyhetene i fred og ro. Var ikke meningen å "hakke ned på" innlegget ditt, men det virket veldig useriøst og mer som en "la oss snakke dritt om noe/noen og se om de blir sure"-tråd enn noe annet (min mening). Jeg f.eks er totalt uinteressert i case-modding, men hadde det stått en artikkel om det så hadde jeg tenkt at det var jo kjekt for dem som liker det, men hadde ikke blitt sint og sur :smile:




 

 

Hvis personene som skriver nyheter på hardware.no vil skrive om Solaris, så skal de selvfølgelig få lov til det. Hovedpoenget mitt var at dette ikke er noen skikkelig nyhet, men heller en agurknyhet. Artikkelen inneholdt nesten ingen faktaopplysninger. Bortsett fra opplysningene om at Solaris 10 vil ha forbedret ytelse, forbedrete QoS-funksjoner og lavere administrasjons- og driftskostnader, var det bare fyllstoff om ting som folk allerede kjenner til. De som er interesserte vet at Solaris 9 kom for flere måneder siden, og selvfølgelig at det var en oppdatering til versjon 8. Videre ble det nevnt at versjon 10 ikke kommer med det første, siden versjon 9 nettopp har kommet (Folk greier å resonnere seg til denslags på egenhånd), og at et eller annet magasin har spekulert i at den ikke kommer før i 2004 eller 2005. Disse tingene er forsåvidt greit å legge til i en større artikkel, men når fyllstoff er hovedinnholdet kan i hvert fall ikke jeg se noen hensikt med å publisere det som en nyhetsartikkel.

 

Jeg håper forfatteren av artikkelen tåler kritikk, og at han skjønner at dette ikke er noe personangrep. Jeg startet ikke denne tråden for å plage noen, eller for å kritisere for kritiseringens skyld, men fordi jeg ville gi en tilbakemelding på noe som jeg tror kan føre til en uheldig utvikling på hardware.no. Det finnes allerde nok av datarelaterte publikasjoner som poster alt de kommer over - interessant eller ikke (F.eks. voodooextreme.com og icrontic.com). Den sistnevnte, som er amerikansk, poster jevnlig politiske nyheter, sportsbegivenheter, etc. fra USA, og det er ikke så fett for utenlandske lesere. Hardware.no har hittil holdt seg vekke fra å poste denslags, og det synes jeg er flott.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 19:37, doodlebugger skrev:



Det er ikke første gang et selverklært "datageni" kommer med kommentarer på dette forumet, som ikke samsvarer helt med realiteten.


 

Har jeg prøvd å framstille meg selv som et datageni?

 

Det er forøvrig ikke første gang en eller annen frekk dust kommer med personangrep her heller.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 14:44, Spenol skrev:

Quote:


Den 2002-08-05 14:19, smetho skrev:

Fordi det ER en nyhet? Hvis du sjekker etter så er det ikke bare hw.no som har denne nyheten. Hvorfor finnes det nyheter i det hele tatt? Dumme innlegg får dumme svar...


 

Jeg visste at jeg ville få slike svar. Hvorfor blir det automatisk en nyhet når andre sites poster det? Du virker som en person som bare MÅ kverulere, og bare MÅ tale for en sak. Kanskje du føler at hardware.no blir truet av det farlige innlegget mitt, og derfor må forsvare dem? Jeg er 100% sikker på at dersom hardware.no skrev en artikkel om at Fugleseter Dagligvares ansatte klager på sommervarmen, ville du forsvart det.

 

Hadde det stått "Solaris 10 ble lansert idag", hadde dette vært en nyhet for de som bruker Solaris.

 

:lol: spenol........... :lol:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at hardware.no er beregnet for alle som befatter seg med datamaskiner på den ene eller andre måten. Ved å skrive om f. eks Solaris 10, så opprettholder de statusen som en side FOR nettopp alle. Jeg bryr meg personlig ikke om Sun lanserer nye operativsystermer i hytt og gevær, men NOEN har sikkert interesse av å lese om det. Og uansett: hvor mange promille av det samlede stoffet i løpet av et nyhetsår i HW.no handler om et nytt OS fra Sun?

 

For folk (inkludert meg selv) som strengt tatt ikke bryr seg om sånne saker, så er det vel bare å hoppe over saken? Regner med at de fleste hopper over en og annen overskrift i lokalavisa også? Poenget er at HW.no er med på å skape et mangfold som er skikkelig positivt.

 

Irriterer meg at noen overhodet gidder å bruke tid på å kritisere HW.no for dette. Neste gang er det bare å hoppe over overskriften i stedet for å skrive lange innlegg om hvorfor det IKKE kan være slike saker med.

 

Dett var dett!

 

Ellers er jeg like blid! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...