Gå til innhold

Server 2003 policy


Anbefalte innlegg

håper jeg bare klarer å skrive det her på en forståelig måte. :roll:

 

jeg har en server 2003 alt er som det skal, unntatt EN ting. jeg får ikke laget policy. når jeg for eksemel ikke vil at mine brukere skal få lov til å gå inn på Internet Explorer så "enebler" jeg den funksjonen, men det har ingen innvirkning på brukerene. Ingenting er forandret. :dontgetit:

 

noen som har en smule anelse om hva som kan vær galt?

 

håper på svar og takk på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en server 2003 alt er som det skal, unntatt EN ting. jeg får ikke laget policy. når jeg for eksemel ikke vil at mine brukere skal få lov til å gå inn på Internet Explorer så "enebler" jeg den funksjonen, men det har ingen innvirkning på brukerene. Ingenting er forandret.

Hvis du søker i forumet her på "Group Policy" vil du sikkert finne noe. For at det du ønsker skal fungere må du lage en GPO, og bør sørge for at denne knyttes til et OU i Active Directory som inneholder de brukerene du ønsker å sette denne begrensningen for. Videre må du merke deg at klientene må være medlem av domenet for at dette skal fungere, og brukerene må logge seg på som domenebrukere. Håper dette i det minste var litt til hjelp.

Lenke til kommentar
håper jeg bare klarer å skrive det her på en forståelig måte. :roll:

 

jeg har en server 2003 alt er som det skal, unntatt EN ting. jeg får ikke laget policy. når jeg for eksemel ikke vil at mine brukere skal få lov til å gå inn på Internet Explorer så "enebler" jeg den funksjonen, men det har ingen innvirkning på brukerene. Ingenting er forandret. :dontgetit:

 

noen som har en smule anelse om hva som kan vær galt?

 

håper på svar og takk på forhånd :yes:

sikker på at du er på rett policy sett? det er ett for selve maskinen, og ett for brukere...

Lenke til kommentar

Jeg vil da få benytte anledningen til å sjekke be Windows Server 2003 siden til datajungelen, der er det en rekke bøker som kan være av interesse nå, og senere når du er klar til å gå videre til neste nivå.

 

Av de mer generelle bøkene kan jeg tro at Windows Server 2003 A Beginner's Guide er blant de bedre. Av mer viderekommende bøker vet jeg at

Active Directory Forestry er helt konge, samt at Inside Active Directory 2nd Edition ser interessant ut.

 

Uansett, jeg får bare ønske deg lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg vil da få benytte anledningen til å sjekke be Windows Server 2003 siden til datajungelen, der er det en rekke bøker som kan være av interesse nå, og senere når du er klar til å gå videre til neste nivå.

 

Av de mer generelle bøkene kan jeg tro at Windows Server 2003 A Beginner's Guide er blant de bedre. Av mer viderekommende bøker vet jeg at

Active Directory Forestry er helt konge, samt at Inside Active Directory 2nd Edition ser interessant ut.

 

Uansett, jeg får bare ønske deg lykke til.

takk for det du, må få skaffet en av de der da. =)

 

håper de hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...