Gå til innhold

Hiper ATX 580w


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.tomshardware.com/howto/20050711...esstest-11.html

 

Noise measurement under full load:  61.1 dB(A) from a distance of 12 centimeters

 

The final eliminating blow for this test candidate, however was the -12V line, for which voltage of -13.32V was recorded. That is way too high, since the specification only allows a maximum of -13.2V. It should be noted here that the manufacturer's operating manual provides an incorrect specification for the noise ripple measurement. Instead of the 50mV prescribed by the ATX specification, Hiper lists a value of 70mV.

Lenke til kommentar

Takk for den "bekreftelsen" Pels. Ble umiddelbart litt fristet da jeg så denne til en rimelig penge. Men når jeg etterhvert så at det var vel så mye snakk om kofferten den kom i, selvlysende ledinger ol ble jeg brått litt skeptisk. Når det kommer til sånne glitrende fan-boy-lan-boy greier, tror jeg ikke kvalitet og strøm kommer i første rekke...

Lenke til kommentar
Margro88 Skrevet 12/08/2005 : 00:09

  jeg leste testen på tom`s hardware og der stod det at den hadde 61dB 12 cm fra...Er ikke det ekstremt mye??

Jo, det er helt vanvittig!

Men kan jo hende det er en feil altså, brukerefrainger på Komplett står ikke særlig høyt i kurs hos meg, men INGEN kan si de "nesten ikke hører" 61dB, selv om dette jo er målt nære...?

Det fremgår jo også i samme test at det var godt over 13V på -12V. Nå er det neppe så veldig viktig, såvidt jeg vet er det slik at nyere hk ikke bruker -12V likevel.

 

Er også litt skeptisk til de pluggene, umiddelbart ser det jo ut som en kjempebra ide, men det krever at pluggene er av svært bra kvalitet. Med 20A skal det ikke mye til og få dårlig kontakt, varme osv.

Og til slutt, hvem vil ha verktøykasse, når man trenger psu??

 

Nei, dette er selvsagt bare mine subjektive meninger, Jeg har ikke prøvd den, men jeg skal ikke ha den i alle fall!

Lenke til kommentar
jeg leste testen på tom`s hardware og der stod det at den hadde 61dB 12 cm fra...Er ikke det ekstremt mye??

 

Har noen hatt erfaring med denne strømforsyningen når det gjelder støy??

 

Bråker den lite eller mye??

Jeg hadde en bZerk 500w som ikke klarte å dra pcen min, så jeg kjøpte en hiper 580w og da fungerte pcen helt fint.

 

Aldri i livet om den støyer 61dB, den bråker nesten ingenting. Når du begynner å spille og gjer ting krever mer strøm, øker hstigheten på viftene, men kan knapt høre de. Vil si mellom 20 og 30dB når jeg spiller. I windows er det så vidt viftene går rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...