janfredrik Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Hei. Skal ha et lite lan hos fettern min med noen folk, og da lurte jeg på om det går ann å gjøre dette som vist på bildet. Altså. Vil dette gå? Fra router til swich og fra swichen til pcene.. Er litt noob i dette
LaStrada Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Er vel stort sett den eneste veien det kan gå Jepp. Hvertfall sånn jeg har kobla sammen pcene her i huset
janfredrik Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 (endret) Ok. Bare stussa litt på at swichen hadde seks innganger. Ingen slags egen inngang for nett slik som routere har. Her er swichen SMC-ez6508tx Er det bare for lan uten nett eller ? Endret 8. august 2005 av janfredrik
HellFire- Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 du kan koble inet fra routeren og inn på den, så alle pcene inn på den. den har innebygd uplink, finne automatisk riktig port..
janfredrik Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Så si at jeg putter inn en kablel fra routern inn til den ene inngangen på swichen. Også tar jeg en annen nettverkskabel fra swichen, og til min pc, og da vil jeg ha nettverk. ?
Elgvenn2 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Så si at jeg putter inn en kablel fra routern inn til den ene inngangen på swichen.Også tar jeg en annen nettverkskabel fra swichen, og til min pc, og da vil jeg ha nettverk. ? Du kan ikke gjøre feil her, kable i vei!
norpheus Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Så si at jeg putter inn en kablel fra routern inn til den ene inngangen på swichen.Også tar jeg en annen nettverkskabel fra swichen, og til min pc, og da vil jeg ha nettverk. ? Du kan ikke gjøre feil her, kable i vei! Sant, skal mye til for å gjøre feil her Du tar bare kablene fra alle pc'ene og fra routern og plugger de inn i portene. PS: De går bare inn èn vei hihi Lykke til på LAN og ikke spill FOR mye CS da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå