Gå til innhold

Skjermkort <-> hovedkort-kompatabilitet


Ximo

Anbefalte innlegg

Har lett gjennom forumet etter tips om hvilke skjermkort som passer til mitt hovedkort, men fant ingen svar. Jeg leste en kommentar i prisguiden om at et GeForce skjermkort ikke virket særlig bra med Asus A7N8X Deluxe (mitt hovedkort), og så et annet GeForce-kort på bruktmarkedet hvor selgeren sa at det virket dårlig med nForce3-brikkesett. Så før jeg går i gang å kjøper et nytt skjermkort vil jeg gjerne vite om det vil fungere på mitt hovedkort. Finnes det ingen oversikt eller enkel tommelfingerregel for kompatabilitet? Kan noen ihvertfall bekrefte om 6600GT funker med A7N8X Deluxe, evnt. Epox 8RDA3+ (begge med nForce2 brikkesett)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Ville vært greit med en slags oversikt eller lignende over andre skjermkort og hovedkort så andre kan sjekke hvilke skjermkort fungerer bra.. Men nå fikk jeg svaret jeg trengte, så takk!

 

Epox-kortet trenger jeg nok selv :)

Endret av Ximo
Lenke til kommentar

Hva med det som blir sagt her?

"FX5900 + Asus A7N8X Deluxe = USANT!

Nvidia-chipset på HK er IKKE glad i Nvidia-chipset på skjermkortet! (Trodde de var kompiser og kjøpte nettopp derfor det grafikk-kortet.)

...

Antakelig verdt å kjøpe, hvis en IKKE har Nvidia-chips på HK"

 

Og en som selger et brukt 6600GT sier at "skjermkortet fungerer heller dårlig i kombinasjon med nForce3 brikkesettet".. Får meg til å lure bare. Jeg har jo en A7N8X Deluxe, og Epox'en har også nForce2-brikkesett.

Endret av Ximo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...