Gå til innhold

Hvilket merke ligner mest på Nokia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes mobilprodusentene tar mer og mer etter designet til Nokia

 

De nyeste modellene til Samsung og Ericsson har tydelige preg av Nokias brukervennlighet og stil ;)

 

Nokia kjører en stil som går igjen i alle deres mobiler, men nå som andre begynner å ta etter blir det kjedelig, og jeg er redd Nokia går mot en slutt på designfronten... :(

 

Selv på mobiler som er så forskjellige mobiler kan bli fra samme produsent ser man tydelige likhetstrekk jeg ikke kan forklare ;)

 

Men av de modellene som er til salgs i Norge har alle en egen stil

 

Samsung har en veldig enkel en, SE også. Siemens har en stil som går igjen i modeller, akkurat som Nokias

 

Så det nåværende merket som ligner mest på Nokia på designfronten vil jeg personlig påstå at er Siemens ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil si at samsung er den som ligner mest på nokia.

Det har du delvis helt rett i :)

 

De nye klapp- og skyvemobilene til Nokia er i 100% Samsungstil

 

Brukergrensesnittet er ikke det samme

 

Ang. menyer og sånn tror jeg Nokia og SE er lengst fra hverandre, og at Nokia og Samsung har mest til felles

Lenke til kommentar

Her var det mye rart :nei:

 

De nyeste modellene til Samsung og Ericsson har tydelige preg av Nokias brukervennlighet og stil

Hva?? Har du testet f.eks K750i opp mot 6230i? Jeg vil gjerne vite mer om likheten i brukervennligheten.

 

Nokia kjører en stil som går igjen i alle deres mobiler, men nå som andre begynner å ta etter blir det kjedelig, og jeg er redd Nokia går mot en slutt på designfronten...

Det er tydelig du beveger deg forbi egen kunnskap her. Å trekke slike konklusjoner i uvitenhet er ikke holdbart. Her er det ikke bare design som spiller inn, men også markedsføring. Det er viktig at folk kjenner igjen produket som skal selges, at det ikke forsvinner i havet av andre alternativer. Derfor er det av og til viktig at mange av detaljene/linjene er like (se f.eks høytalerene på mange Siemens 65 og 75 serie)

Angående stilen som går igjen i alle Nokia telefoner vil jeg gjerne vite mer om. Ta en kikk her før du svarer. Jeg vil ikke akkurat påstå at N90, 7710, 7280 og 7600 har nøyaktig samme stil. Jeg vil derimot påstå at nokia har de bredeste spekteret stilmessig.

 

Selv på mobiler som er så forskjellige mobiler kan bli fra samme produsent ser man tydelige likhetstrekk jeg ikke kan forklare

Les forrige avsnitt en gang til

 

Men av de modellene som er til salgs i Norge har alle en egen stil
Antar du mener merker, ikke modeller. Det er litt av poenget at de skal ha en egen stil.

 

Samsung har en veldig enkel en, SE også. Siemens har en stil som går igjen i modeller, akkurat som Nokias

Når du skriver "stil" her mener du da utseende?

Lenke til kommentar

Nokia er veldig forskjellige fra andre på menyer.

Samsung, Siemens og for så vidt jeg vet SE holder seg til 3x3 ikoner i menyen, mens nokia ofte har mange mange flere. På min brors 7600 tør jeg påstå at det er mellom 17 og 19 ikoner i menyen.

 

Samsung e rikke likt nokia når det gjelder design på de fleste modeller, men nokia har jo kommet med noen nye kamskjellmodeller som minner veldig om Samsung og LG.

Lenke til kommentar
Nokia er veldig forskjellige fra andre på menyer.

Samsung, Siemens og for så vidt jeg vet SE holder seg til 3x3 ikoner i menyen, mens nokia ofte har mange mange flere. På min brors 7600 tør jeg påstå at det er mellom 17 og 19 ikoner i menyen.

 

Samsung e rikke likt nokia når det gjelder design på de fleste modeller, men nokia har jo kommet med noen nye kamskjellmodeller som minner veldig om Samsung og LG.

Riktig, Vegard_, det er 17 ikoner i menyen min ;)

 

Shhh: Jeg sa ikke at Nokias modeller lignet på hverandre, jeg sa at de hadde likhetstrekk jeg ikke kunne forklare ;)

Om du tar deg en titt på kommende modeller på Nokia.no vil det fort slå deg at skyve- og klappmodellene ligner skremmende på Samsungs nåværende.

 

Jeg snakker mest i design, så jeg kan ikke svare for den tekniske likheten mellom K750i og 6230i :p

 

Når du skriver "stil" her mener du da utseende?

 

Som sagt; ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...