ild Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Har en passat 93 1.8 90hk. Problemet er at når motoren er varm så ligger tomgangen på ca 1500 - 1700 rpm. Tomgangsregulatoren er skiftet for ikke så veldig lenge siden. Jeg satte på et KD sportsluftfilter, tenkte at det kunne gjerne hjelpe, men neida, går fortsatt like høyt. Faktisk så begynnte den gå så fort på tomgang etter at jeg fikk satt inn en kondensator til stereoen. Det kan vel ikke være kondisen som er problemet her? Håper noen kan hjelpe meg med dette
Ciryaher Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Har ikke peiling på hva det kan være! Åhh.. bare 1500-1700 rpm. du Har en Golf 1.8 fra første del av 90-tallet som har unormalt høy tomgang. Har hatt den inne på verksted flere ganger uten å finne løsningen. Tomgangen her er derimot på 3000 rpm.. Trenger ikke engang røre gasspedalen når jeg er ute å kjører. Det som faktisk er rart er at den ikke er slik hele tiden. Enkelte ganger går den som den skal, men som oftest er det som å legge en murstein på gassen. Nå på sommeren og når det er tørr luft så er problemet merkbart sjeldnere enn når det er fuktig og vinter. Har du noe slikt, eller vet hva det kan være?
ild Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 (endret) oioioi 3000 rpm??? Jeg merker faktisk ingen ting under kjøring, bare når jeg stopper i lys kryss osv. Jeg fikk et tips ifra en VW forhandler at jeg skulle tanke med 98( 2 tanker), det ble ikke noen forandring. Så kontaktet jeg en annen VW forhandler, og de sa at det ikke var noe problem og fikse dette. Hadde faktisk vært borti dette tidligere. Blir vel at jeg får den inn på verksted snart og får fikset dette. Når begynnte den å gå på 3000 rpm? Endret 7. august 2005 av ild
Ciryaher Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Den begynnte i fjor høst. Ikke vet vi hva som er galt heller, men nå i sommer har den vært helt fin. Gjenstår bare å se hva vinter og fuktig luft fører med seg.. De gangene jeg har hatt den inne på verksted så har de med en gang funnet ut hva som er galt.. trodde de i alle fall.. en liten kjøretur for å sjekke tilstanden etterpå viste fort at de tok feil.
L O G I M A N Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 er vel ikke noe så enkelt som at gassen ikke går helt tilbake når en slipper opp? vaier som er flisete eller noe?
ild Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 Hvis jeg starter bilen og lar den bli varm så hører du at turtallet stiger, uten å røre gassen. Den begynner å stige på turtallet rundt 50-70 grader ( ca 1200 rpm) og ved ca 90 grader er det 1500 rpm. Når motoren er kald og jeg gir litt gass så faller den rett ned på 800 rpm, altså helt normal. Problemer er når den begynner å bli varm.
Mekker`n Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 har vært borti dette før... da var det kaldstart(luft-tilskuddsventil) som var defekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå