Fenalår Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 (endret) Jeg vet ikke helt hva jeg skulle søke etter når det gjelder dette, så jeg satser på å få en enkel forklaring her. Jeg har nettopp gått løs på linux og har satt opp en spillserver! Men la oss si at jeg vil slå AV spillserveren min til tider . Hvordan kan jeg enkelt slå på Linux PC som kjører spillserveren til å start prosessen/programme automatisk? I Windows kan man enkelt lage en snarvei til programme i "oppstart" mappa, så starter programme/prosessen automatisk . Er det noen som kunne laget et slikt script til meg slik at jeg bare kan legge inn rooten til filen som skal starte? (Hvis det ikke er for mye styr da) Jeg kjører "Debian Sarge" .... Tar i mot alt av svar med glede! Endret 6. august 2005 av Fenalår
Zenit Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Jeg vil anbefale deg å ta en titt på scriptene under /etc/init.d, da kanskje spesielt /etc/init.d/skeleton. Sistnevnte er et greit utgangspunkt for å lage et oppstartsscript. I tillegg må du lage linker i katalogene for de runlevelene du vil at scriptet skal starte/stoppe i. Rett etter oppstart er systemet vanligvis i runlevel 2, så du du bør altså ha i det minste en link i /etc/rc2.d som starter scriptet. I /etc/rc0.d og /etc/rc6.d kan du lage linker som stopper serveren. Mer lesestoff: man init og http://newbiedoc.sourceforge.net/system/runlevels-intro.html
trencH- Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 1. Pico /etc/spillstart.sh 2. Legg inn linjen du starter serveren med. (./hlds_run osv osv) 3. Ctrl + x, lagre. såvidt jeg veit, vil alt i /etc mappen kjøres hver gang serveren starter opp. Dermed kan du bare legge inn scriptet der. Anbefaller deg dog å bruke crontab for å restarte serveren feks hver dag 06:00, for å holde serveren stabil.
charlie di meola Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 si meg trench, hva er det du røyker forno?
dayslepr Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 (endret) kom over denne: http://www.justlinux.com/nhf/Distribution_...p_Commands.html (vet ikke om det står noe mer der i forhold til det andre allerede har postet i denne tråden) edit: erm, er ikke denne tråden litt gammel ellernoe? Endret 1. februar 2006 av dayslepr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå