Gå til innhold

Annbefaling av en god PSU?


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt en liten oppgradering til pcen.

7800GTX, AMD64 3700+, Asus A8N SLI Premium, OCZ 1024 x2 512.

Så tenkte jeg også skulle kjøpe en ny PSU, om jeg ikke er helt på bærtur så bruker 7800GTX en litt annereldes strømkontakt? siden det er PCI-E eller noe slikt..

Men samma det, noen som kan annbefale meg en god og stabil PSU?

Pris? noe rundt 0-1500 ca vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiper sier du?

 

Les litt her

 

 

 

The final eliminating blow for this test candidate, however was the -12V line, for which voltage of -13.32V was recorded. That is way too high, since the specification only allows a maximum of -13.2V. It should be noted here that the manufacturer's operating manual provides an incorrect specification for the noise ripple measurement. Instead of the 50mV prescribed by the ATX specification, Hiper lists a value of 70mV.

 

Les her for resten av PSU testene.

Endret av letmein
Lenke til kommentar

Jeg har en hiper 470 som jeg har blitt anbefalt, men den varierer også på spenningen, pluss at den bråker som en herkules. Min variant har "automatisk" hastighetsstyring på vifta, men den går for fult alikevell. Selv på "stille" drift bråker den alt for mye til at den kan brukes i vanlig maskin så jeg har satt den i en server jeg kan gjemme bort litt.

 

Jeg vil anbefale Mist 500W, siden den har alt du trenger plus er relativt stillegående. Jeg har en Fortron Source 400W jeg er fornøyd med, men tror den blir litt tam hvis du skal utnytte hovedkortet ditt fult ut

Lenke til kommentar

Mist'en fra microplex tenker du på? joa har sett på den, men fikk velidg lyst på noe som man kan ta av å på de 4pin molex kontaktene slik Hiper har gjort det...

 

Ser jo også på den testen letmein så er det fler av de "gode" PSU'ene som ikke består som f.eks OCZ sin..

 

Ble vanskelig dette her..

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så lett...

 

Det har kommet så mye gode high end komponenter at selv med Hardware.no som infokilde :D er det ikke så lett å lete seg frem til det som passer best.

 

Jeg vil anbefale deg å se litt på 3dfxcool også før du kjøper. Der har dem flere som har avtagbare kabler hvis du synes det er viktig...

Lenke til kommentar
Mist'en fra microplex tenker du på? joa har sett på den, men fikk velidg lyst på noe som man kan ta av å på de 4pin molex kontaktene slik Hiper har gjort det...

 

Ser jo også på den testen letmein så er det fler av de "gode" PSU'ene som ikke består som f.eks OCZ sin..

 

Ble vanskelig dette her..

Du ville ikke ha ocz fordi den ikke kan ta av ledningene og bruke dem du vill? men med ocz`en kan du det, i allefall med modstreamen. Har den selv, 12v ligger hele tiden på 12,0xx samme med 5v... Beste psuen jeg har hatt, og fineste!

Lenke til kommentar
Mist'en fra microplex tenker du på? joa har sett på den, men fikk velidg lyst på noe som man kan ta av å på de 4pin molex kontaktene slik Hiper har gjort det...

 

Ser jo også på den testen letmein så er det fler av de "gode" PSU'ene som ikke består som f.eks OCZ sin..

 

Ble vanskelig dette her..

Du ville ikke ha ocz fordi den ikke kan ta av ledningene og bruke dem du vill? men med ocz`en kan du det, i allefall med modstreamen. Har den selv, 12v ligger hele tiden på 12,0xx samme med 5v... Beste psuen jeg har hatt, og fineste!

I følge testen jeg så av OCZ PSU en her i posten linket til så kunne ikke den det nei, det er ikke et must for meg å ha noe slikt men syns detbare hadde vært mest praktisk.

 

 

Tror nok det blir en Hiper jeg, vis ingen andre skulle greie å komme med en annnen PSU jeg faller for innen i idag.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen i testen er en PowerStream. OCZ har også ModStream modeller, og disse har avtagbare kabler.

Jeg gikk for en slik når jeg kjøpte ettersom det ikke var så mange modeller tilgjengelig med avtagbare kabler tidligere.

Har kommet en del andre som også har det siden, f.eks. Thermaltake og Tagan.

 

Om jeg skulle kjøpt i dag tror jeg Tagan ville vært en het kandidat, uten at jeg helt kan si hvorfor. Muligens fordi jeg har lest såpass mye bra om andre modeller fra dem.

Er allikevel godt fornøyd med ModStreamen jeg har. Har testet rails'ene med multimeter, og de virker veldig stabile. Synes også den ser veldig bra ut, og liker de skjermede kablene (minuset er at de er veldig stive).

Endret av andreg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...