Gå til innhold

Dell inspiron bra/dårlig?


alv1n

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen denne PC'n fra Dell, og undrer på om det er katta i sekken eller om den er brukanes til bildebehandling o.l. Har rundt 10k og leke med.

 

*Base Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk

*Minne 768MB 400MHz DDR2 SDRAM Memory (1x512MB og 1x256MB)

*Grafikk-kort 64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

*Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk

*Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

*Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

 

Takk for eventuell hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fint ut det der. Inspiron 6000 er en flott maskin.

 

Anbefaler deg å kjøpe ekstra minne et annet sted, da Dell er svindyre på dette..

 

Kjøp den med default mengde minne. og kjøp en ekstra brikke på komplett.no eller noe sånt.

 

Til bildebehandling er det også flott med litt høy oppløsning på skjermen syns jeg. Ville oppgradert den til WSXGA+ :)

Lenke til kommentar

Tok en liten sjekk på Dell Inspiron 9300 også. Denne pc'n kom på 10 500kr. Hvilken burte jeg gå for? 9300 eller 6000?

 

*Base Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

*Minne 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

*Grafikk-kort 128MB DDR ATI®

*Harddisk 80GB (5400rpm) IDE harddisk

*Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

*Skjermer 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT

Lenke til kommentar
Tok en liten sjekk på Dell Inspiron 9300 også. Denne pc'n kom på 10 500kr. Hvilken burte jeg gå for? 9300 eller 6000?

 

*Base Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

*Minne 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

*Grafikk-kort 128MB DDR ATI®

*Harddisk 80GB (5400rpm) IDE harddisk

*Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

*Skjermer 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT

Å kjøpe en 17" bærbar med Radeon X300 grafikkort, er det samme som å kjøpe en Ferrari med 75 Hestekrefters motor.

 

Enig med tiger.no.

9300 kjøper du kun hvis du vil ha GeForce 6800go grafikkort.

Skal du bare ha X300, og får det på en mindre maskin, så gå heller for det hvis oppløsningen på skjermen er bra, noe den så absolutt er på Inpiron 6000 hvis du velger WSXGA+ istedet for vanlig WXGA ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Så hvis jeg går for Inspiron 9300 så burte jeg bytte til NVIDA 256 skjermkorte eventuelt? Da kommer PC'n på 12 200,- noe jeg kanskje kan leve med, må sjekke lommeboka til mamma og de selvfølgelig, hehe :)

 

Men 12 200 er en god pris?

12.000 kr. er en veldig god pris, men det kommer jo annpå hva annet du konfigurerer?

 

Tenkte du samme oppsett som du skrev, men bare bytte av skjermkort?

 

Hvordan får du det så billig da?

 

 

regner med at dell er så firkantet at du mister garanti med bruk av andre minnebrikker enn hva de har levert ?
Det er ikke værre enn å ta ut di "uorginale" brikkene hvis man skulle få problemer med maskinen, og må sende den inn på service ;) Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Så hvis jeg går for Inspiron 9300 så burte jeg bytte til NVIDA 256 skjermkorte eventuelt? Da kommer PC'n på 12 200,- noe jeg kanskje kan leve med, må sjekke lommeboka til mamma og de selvfølgelig, hehe :)

 

Men 12 200 er en god pris?

12.000 kr. er en veldig god pris, men det kommer jo annpå hva annet du konfigurerer?

 

Tenkte du samme oppsett som du skrev, men bare bytte av skjermkort?

 

Hvordan får du det så billig da?

 

 

regner med at dell er så firkantet at du mister garanti med bruk av andre minnebrikker enn hva de har levert ?
Det er ikke værre enn å ta ut di uorginale brikkene hvis du skulle få problemer med maskinen, og må sende den inn på service ;)

Det er jo kjempe billig hos dell nå :dribble:

 

3 tusen i avslag

Lenke til kommentar
regner med at dell er så firkantet at du mister garanti med bruk av andre minnebrikker enn hva de har levert ?
Det er ikke værre enn å ta ut di "uorginale" brikkene hvis man skulle få problemer med maskinen, og må sende den inn på service ;)

jau, det er vel løsningen.

Lenke til kommentar

Er som O.A.F sier, er billig hos Dell nå. Men etter 10.august så er tilbudet over igjen. Jeg kan skrive opp hva man får for 12 600,- (Siden jeg valgte å ha Carbon Fiber cover).

 

*Base Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

*Microsoft Operativ System Microsoft® Windows® XP Home SP2

*Minne 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

*Harddisk 80GB (5400rpm) IDE harddisk

*Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

*Fargevalg QuickSnap™ LCD Cover - Carbon Fibre

*Skjermer 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT

Lenke til kommentar
Andreasfe: Dell har dobbelt minne tilbud nå for tiden, derfor er det såpass mye minne på maskinene. Sitter med en med "kun" 512 MB med minne, og har begynt å bruke den mer enn den stasjonære fordi jeg liker den bedre... :wee:

Ser ikke noe dobbelt minne-tilbud.. Er 256 MB som default når jeg prøver å konfigurere.

 

De eneste tilbudene jeg klarer å se er 2000 kr. i avslag + gratis Dell-printer.. Ikke at det er dårlig da. men dobbelt minne?

Lenke til kommentar
..klipp klipp...

Å kjøpe en 17" bærbar med Radeon X300 grafikkort, er det samme som å kjøpe en Ferrari med 75 Hestekrefters motor.

 

Enig med tiger.no.

9300 kjøper du kun hvis du vil ha GeForce 6800go grafikkort.

Hva er dette for ett utsagn å komme med? Fungerer ikke maskinen perfekt til det meste utenom spilling med x300?

 

Kan det ikke være at noen er ute etter den enorme skjermen på 9300 uten at de en gang vurderer å spille på maskinen? For ikke å snakke om at batterilevetiden faktisk blir en del bedre med x300 enn med 6800!

 

Jeg vurderer seriøst 9300 pga skjermen og den andre hardwaren som kommer til en meget lav pris akkurat nå. Kunne ikke brydd meg mindre om den eventuellt ikke får massevis av poeng i 3dmark eller liknende måter å kaste bort tid på :whistle:

 

For meg er det veldig fristende med en laptop som nesten fungerer som en dual-skjerm maskin pga størrelsen på skjermen og oppløsninga på toppmodellen.

 

Jeg har kjøpt min siste vanlige skrivebords-pc og skal jeg spille så drar jeg frem xbox-kontrollerene og fyrer opp multiplayerspill sammen med noen kompiser :w00t:

 

Alt til sitt bruk, men å si at det kun er vits i å kjøpe 9300 hvis den har 6800 skjermkort er rett og slett lite gjennomtenkt eller i beste fall veldig veldig subjektivt sett ut ifra dine egne ønsker.

Lenke til kommentar
Kan det ikke være at noen er ute etter den enorme skjermen på 9300 uten at de en gang vurderer å spille på maskinen? For ikke å snakke om at batterilevetiden faktisk blir en del bedre med x300 enn med 6800!

 

Jepp, enig der. Skjerm og batteritid er viktig for meg, derfor kjøpte jeg den med X300. Spille kan jeg gjøre på den stasjonære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...