Gå til innhold

Tilkobling av flere pc'er til stua


Anbefalte innlegg

Her er scenarioet:

 

Jeg har 3 pc'er. Spillmaskinen står på 'hjemmekontoret', en server står i et annet rom og stue-pc'n står i stua... Ønsket mitt er å koble alle tre opp mot samme projektor, surround-anlegg og trådløse tastatur+mus som alt står i stua. Er det noen som sitter med kunskap om hvordan, hvis i heletatt, dette kan la seg gjennomføre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med du har nettverk mellom disse? Så hvorfor ikke bare kople Stue pc'n opp mot prosjektor anlegg osv, å spille av alt gjennom den og bruke de 2 andre pc'ne som "filservere" eller noe? enkel og grei løsning...

Det vil funke ganske så greit med serveren, men vil det fungere bra nok til å spille på spillmaskinen?

Lenke til kommentar
S.P.radebass

Det vil funke ganske så greit med serveren, men vil det fungere bra nok til å spille på spillmaskinen?

 

Da er nok svaret nei. Det vil nok ikke la seg gjøre å spille gjennom en annen maskin.

Hvor langt unna står egentlig spillmaskinen prosjektoren og stua? finnes det mus/tastatur som har god nok rekkevidde til dette formålet?

Lenke til kommentar
Hvor langt unna står egentlig spillmaskinen prosjektoren og stua? finnes det mus/tastatur som har god nok rekkevidde til dette formålet?

Avstanden i luftlinje er ca. 10m, å strekke kabel derimot er vel glatt 15m. Regner med at avstanden uansett ikke vil ha noe å si for trådløst tastatur og mus bare mottakeren er plassert noenlunde rimelig.

Lenke til kommentar
Avstanden i luftlinje er ca. 10m, å strekke kabel derimot er vel glatt 15m. Regner med at avstanden uansett ikke vil ha noe å si for trådløst tastatur og mus bare mottakeren er plassert noenlunde rimelig.

 

ok. vel dette med avstander-> trådløst osv vet jeg egentlig veldig lite om, men som du sier hvis du får plassert mottakeren godt til så må det jo bare gå bra.

 

Jeg hadde selv trådløst en gang, det var vel noe av det første som kom, å det sugde balle, så jeg håper rekkevidden osv har blitt en god del bedre enn den gang:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...