AudunSæther Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Hepp. Endte opp med litt problemer etter at jeg ikke har tatt apt-get update/upgrade på ei stund; The following packages have unmet dependencies: proftpd: Depends: proftpd-common (= 1.2.10-15) but 1.2.10-20 is installed Så prøver jeg meg på en apt-get -f upgrade, og får dette; (Reading database ... 7396 files and directories currently installed.) Preparing to replace proftpd 1.2.10-15 (using .../proftpd_1.2.10-20_i386.deb) ... invoke-rc.d: unknown initscript, /etc/init.d/proftpd not found. dpkg: warning - old pre-removal script returned error exit status 100 dpkg - trying script from the new package instead ... invoke-rc.d: unknown initscript, /etc/init.d/proftpd not found. dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/proftpd_1.2.10-20_i386.deb (--unpack): subprocess new pre-removal script returned error exit status 100 Errors were encountered while processing: /var/cache/apt/archives/proftpd_1.2.10-20_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Det er kanskje en enkel løsning på dette, men alt av kommandoer ender opp i slike feil... Jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre Noen tips?
objorkum Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Slett alt som har med proftp å gjere elns? Så upgrade og legg inn proftp på nytt
AudunSæther Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 Jeg får ikke til å slette noenting, ikke installere noenting, både med og uten -f (force). Noe er seriøst galt her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå