Gå til innhold

Tamron 28-70 f:2,8


Anbefalte innlegg

Lest mye bra om denne linsa, sett endel tester og det virker som den bokstavelig

talt "dreper" canon sin ef 18-55 linser på alle områder..

 

Noen av dere som har noe erfaringer med denne?

 

Etter at jeg fikk meg 50mm f: 1.8 (fast linse) så klarer jeg nesten ikke å bruke

18-55 linsa lengre, den blir rett og slett for uskarp..

 

bigk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tamron 28-75mm f/2.8 er en særdeles behaglig linse. Veldig skarp, om enn ikke heeelt på høyde med en fast 50, og områdene ute av fokus blir fløyesmyke. Det eneste jeg beholder 50mm f/1.8'en min for er konserter med dårlig lys.

 

Når det er sagt er du avhengig av å få en fungerende utgave av linsen. Til tross for å ha lest mye galle om Tamron sin kvalitetskontroll bestilte jeg en fra USA, som viste seg å være helt ubrukelig.

 

calcutta_tamron28-75at75.jpg

75mm, 2.8, 1/500s om jeg ikke tar helt feil. 100% crop.

 

Denne ble sendt tilbake, og jeg kjøpte et eksemplar lokalt etter å ha tatt prøvebilder med det på butikken og sjekket resultatene hjemme.

 

calcutta_ny_tamron28-75at75.jpg

Et litt annet utsnitt, men resultatene var konsekvente. 100% crop, samme eksponering.

 

Konklusjonen - kjempefin linse, om enn med litt begrenset vidvinkel og tvilsom kvalitetskontroll. Og særdeles fin pris! 4k for en f/2.8 normalzoom er ikke å rynke på nesen av.

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Og hvordan er Tamrom

linsa sammenlignet med nikon d70's kitlinse?

Jeg har Tamron-linsen, og hadde Nikons 18-70mm tidligere. Optisk sett vil jeg si at de er ganske like. Tamronen har ofret brennviddeomfang mot lysstyrke (2.8 vs 3.5-4.5) og mangler autofokusmotor. Grunnet den begrensede vidvinkelen vil jeg ikke anbefale den uten en vidvinkellinse i tillegg, men det blir en personlig preferanse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...