Gå til innhold

Ny vannkjøling fra Cooler Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. ikke undervurder små vannkjølings systemer.. har akkuratt montert Cooler Master Aquagate ALC-101 selv, og den kjøler mye bedre enn jeg først anntok..:) Kjørte tidligere reserator 1, og disse holder samme nivå..,. utbygging er ikke no stress, utenom at på slangene er det forferdelig liten diameter. En liten fiks kobling mellom slangene så er man igang.. kjøler selv gpu og cpu med denne.. ligger på 40 grader på cpu med vifta på fullt, ellers 45 grader med vifta på medium speed. Det er så godt som null støy. (med ny papst vifte i såklart..)

 

Men poenget her var jo, jeg tror denne har kan være ypperli for nybegynnere med liten plass i kabinettet..:)

Lenke til kommentar

Og uten å avspore for mye her, vil jeg hinte litt til den skepsisen enkelte har mht blanding av aluminium og kobber i et kjølesystem:

Materialvalget i kjøleblokk og radiator er hhvis kobber og aluminium, og sistnevnte er ikke anodisert!

Kjølevæska består også i hovedsak av destillert vann + 10-15% frostvæske.....

Lenke til kommentar
Ja, det har du rett i.

 

Men jeg synes ikke temperaturene var så veldig å skryte av, med tanke på at jeg klarer å oppnå 38 grader med luftkjøler uten støy. Nå skal det her sies at jeg bruker "standard" termometer så det kan jo være varmere.

Du har jo riktig i akkurat dette.

Men denne vannkjølingen er en god erstater for en luftkjøling som støyer 60dB.

Og prisen er ikke akkurat ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...