Gå til innhold

Grafikkproblemer i BF2


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt et problem nå i lengre tid som begynner å gå meg på nervene.

Skal prøve å gi så mye info som mulig.

Spillet kjører nokså rent og bra, dvs. en del av tida. Men helt plutselig begynner spillet å kjøre mer ujevnt, det hakker veldig, ikke lange hakk, men små og korte. Og så forsvinner det igjen og går helt glatt før det gjerne begynner på igjen et par minutter senere. Dette driver meg til vanvidd.

 

Jeg har et

Intel Centrino 1,7 GhZ

768MB DDR-Ram

GeForce Go 6400 256mb PCIe

5400rpm harddisk

 

Jeg kjører på minimal grafikk på bf2, allikevel får jeg dette problemet :/

Noen som har noen gode tips?

Ikke de der vanlige som oppgradering av driver og sånt, har såpass peiling.

Jeg kjører nyeste driver.

Noen litt tekniske der ute med gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har store problemer med BF2 til tider, jeg kjører 1600x1200 og maksimalt av de fleste instillinger, bortsett fra AF og AA som kjøres på 0.

 

har A64 3000+ 1024ram GF6800GT og egen spill-hd.

 

Spillet ser ut til å gå helt rent noen ganger, andre ganger ser det ut som at jeg formaterer harddisken jeg spiller fra. Det vil si at det hakker KONSTANT. Slik holder det gjerne på i 10 minutter av hvert nye brett, før det begynner å gå 100% jevnt.

 

Jeg antar at harddisken min er for treig/overbelastet, minnet er for treigt eller at det er opp til serveren jeg spiller på! (<- foreløpig tilfeldig, 100- ping)

 

jeg har 4mb telenor linje.

 

Er visse likheter i problemene vi har. Har prøvd å sette ned grafikken, men har samme resultat (bortsett fra at spillet ser ut som cs 1.0)

Lenke til kommentar
ja høres ganske likt ut.

Hos meg skjer det ikke bare i begynnelsen av hvert map, men jevnt ut hele mappet.

jeg har hørt folk nevne at det er varmen, fordi skjermkortet mitt ligger på ca 80 grader +/- under spilling

For lite minne kombinert med treig hd kan godt være årsaken. (lite minne gjør at maskinen må bruke virtuelt minne på den treige hden)

Moral: Ikke bruk bærbar til spilling ;)

Lenke til kommentar

Kan si det slik at alle som kjører i 1600x1200 med maks, må ha 2 gig ram for å få det til å kjøre glatt....bf2 krever opp til 1.3 gig minne på det meste i så høy res. Neste patch skal visstnok fikse det kravet da men.

Gikk fra 1 gig til 2 gig selv, og har ennå ikke opplevd et eneste hakk kontra masse før med 1 gig.

Når det kommer til deg med bærbar, så er faktisk maskinen din rimelig utsatt for hakking med så lite minne og dårlig harddisk.

Så vet ikke hvor mye som kan gjøres for at du skal kunne kjøre det bedre.

Kanskje tweake spillet mer med cfg til du fjerner litt effekter og slikt?

Eller leve med litt hakking?

At skjermkortet ligger på 80 grader under load synes jeg er litt skummelt...vet ikke hvordan varmen skal være i bærbar, men det var mye synes jeg.

Lenke til kommentar

for meg høres ikke 768mb ram så alt for lite ut da men kanskje dere har rett :/ men kjører jo bf2 på minimal grafikk.

kan være harddisken og.

 

normalt ligger kortet etter en lang dag på ca 60 grader.

den er instilt på en maksimum på 105 grader før det utfører en hastighetsreduksjon.

 

så ikke vet jeg :/

men du som sier at bærbar ikke bør brukes til spill, tar nok feil, de kan brukes ypperlig de og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...