Gå til innhold

AMD Athlon 64 3500+ temperaturer


Anbefalte innlegg

Jeg kjører en AMD64 Athlon 3500+, som jeg ikke er helt sikker på holdes skikkelig kald. Når jeg spiller World of Warcraft ligger nemlig temperaturen oppe i 65 og til tider nesten 69 grader. Dette tror ikke jeg er sunt. Hva er vanlige temperaturer under Idle og Stress? Jeg kjører et Abit AV8 3rd eye hovedkort, så temperaturen kan jeg fint lese av. Temperaturene stemmer med everest sine temperaturer...

 

Vennligst kom med svar, jeg vil ikke at pcen ska ta kvelden pga for høy cpu varme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor høyt kan en AMD temperatur komme før det blir skadeligt?

 

Edit: Så en tråd lengre nede ang. at temperaturen steg etter en satt in et skjermkort.

Jeg kjører Radeon 9800 Atlantis, som ligger ca 10 cm under cpuen. Specs:

 

AMD Athlon 64 3500+

Radeon 9800 Atlantis

1 GB ram (Veritech)

2x HD på 200 GB

Endret av mithrandil
Lenke til kommentar

Jeg hadde hvert fall snudd de to viftene dine i front, slik at de blåser inn i kabinettet. Da får du en grei luftflyt når PSU og vifte bak blåser ut igjen.

 

Også kan det være lurt å sjekke at kjøleren har god kontakt med prosessor.

 

Jeg har brukt AMD64-prosessorer (754 og 939) i tre forskjellige kabinetter, med forskjellige CPU-kjølere (mest Boxed), og har aldri opplevd høyere enn 55 grader full load ved standard hastighet (ingen klokking).

Lenke til kommentar

Da har du hvertfall funnet ut at luftsirkulasjon i kabinettet har _mye_ å si. Det er også avhengig av hvor trangt det er i kabinettet, hvor kraftig skjermkort, hvor mange harddisker osv. Tror du fortsatt kan forbedre temperaturene litt med tanke på vifteplasseringer. Eventuelt kan du demontere CPU-kjøleren, renkse den og CPU for kjølepasta, og føre på litt Arctic Silver 5, så har du ihvert fall den beste kjølepastaen.

Lenke til kommentar
Hvid du kjører boxed vifte kan det jo være lurt å vurdere å kjøpe en ny vifte...

er sjelden at boxed vifter duger

 

koster jo ikke mange lappene for en god kjøler heller :thumbup:

Er ikke helt enig. Boxed kjøleribbene duger vanligvis i massevis så lenge man ikke overklokker for mye. De selger neppe prosessorer med kjøleribbe som ikke duger og gir 3 års garanti :) Så lenge man har normal lufgjennomstrømning gjennom kabinettet så ser ikke jeg hvorfor en boxed kjøleribbe skal være så forferdelig. AMD og Intel sine Boxed kjøleribber er faktisk ganske dugelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...