Gå til innhold

designe et cd-cover...

r2d290

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inn på http://www.cdcovers.cc og fant bilder til et dvd cover... jeg høyereklikket på bildet og tok save as...

Etter det lagret jeg på skrivebordet, og etterpå åpnet jeg det i både microsoft office picture manager og Windows bilde og faksbehandling, men begge det samme problemet: når jeg skal printe det ut så får jeg en del forskjellige alternetiver: dekke hele arket, dekke hele arket tilpasset, og resten er bare sånn passbilde format osv... noen som vet åssen jeg kan beholde formatet, eller et prg som gjør dette bedre enn de jeg har nevnt...

på forhånd takk :hrm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig ingen som vet om et program som ikke forstørrer bildet når jeg skal printe det ut, men det holder den riktige størelsen?

Skrevet
er det virkelig ingen som vet om et program som ikke forstørrer bildet når jeg skal printe det ut, men det holder den riktige størelsen?

Nero cover designer?

Funker som en drøm.

Skrevet

Design og utskriftsprogram følger ofte med når du kjøper sett med klebeark/monteringskitt. Disse er tilpasset arktypen fra samme leverandør.

Skrevet

det er ikke for å designe cd- en men simpelt nok det som er rundt et dvd-cover...

problemet mitt er at det bildet strekker seg helt ut på arket, og holder ikke den riktige størelsen...

Skrevet

Det fungerer lett å låse størrelsen på printet i Adobe Photoshop eller Paint Shop Pro. Rekner med dette skal gå også i andre, men har ikke prøvt de du referer til

Skrevet

Det ligger et program på fremsiden (litt nede på venstre side) til cdcovers.ccsom heter CoverXP som er fint til dette. Du kan trykke på linken for å laste ned en gratisversjon. Du drar da bildet direkte fra cdcovers.cc og over i programmet (som du starter på forhånd) til der du vil ha bildet (på fronten av coveret/baksiden av coveret eller der du vil.) Når du printer det ut blir det i riktig format. Funka sist jeg brukte det ivertfall :)

Skrevet
Det ligger et program på fremsiden (litt nede på venstre side) til cdcovers.ccsom heter CoverXP som er fint til dette. Du kan trykke på linken for å laste ned en gratisversjon. Du drar da bildet direkte fra cdcovers.cc og over i programmet (som du starter på forhånd) til der du vil ha bildet (på fronten av coveret/baksiden av coveret eller der du vil.) Når du printer det ut blir det i riktig format. Funka sist jeg brukte det ivertfall :)

takk for det... skal teste det ut nå, men jeg tror det er det jeg er på jakt etter:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...