Gå til innhold

Kjøpe "eldre" spill online?


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter Full Throttle og The DIG, men finner ikke disse spillene noen steder, her hvor jeg bor... Men det må vel være en norsk webshop som har et eller begge disse spillene inne, eller klarer å få tak i disse spillene? Jeg vet at det finnes en Lucas Arts samle pakke som har begge to samt noen andre spill som Monkey Island 1 og 2. se link http://www.cdaccess.com/html/pc/lucasar3.htm

 

Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tusul:

Det hadde vært kjekt om du kunne sjekket det for meg.

 

Ellers:

Jeg håper og på at noen kan hjelpe meg å lokalisere disse spillene. Den linken over viser til en side som ikke hadde noen av disse spillene. Så ut som om de ikke solgte noen eldre spill i det hele tatt. Jeg vet det eksisterer selskaper som gir ut spill som en slags rerelease som en klassiker. DVS f.eks de hvite boksene med et bilde av eks. monkey island koveret i et frimerke. De har også gitt ut mange andre Lucas Arts spill (til og med The DIG OG Full Throttle) men jeg husker ikke hva de heter, eller så aner jeg ikke hvor man kan få tak i disse nå. Det var liksom noe som ble solgt for 4-5 år siden, så det er vel ikke så lett å finne igjen. Men det er mange andre som sikker har gitt det ut. PC Bestbuy kanskje? vel, det er sikkert flere som søker etter dette. Finner vi The DIG og Full Throttle så har vi sikkert funnet mange andre gode adventure spill. Det er sikkert folk som søker Indiana Jones and the Fate of Atlantis Talkie version. Det kan godt være at dette er å finne hos samme forhandler, kanskje også Last Crusade, eller Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle...

Vel, jeg skal fortsette søket, håper noen henger seg på.

Lenke til kommentar

http://www.ebay.com er et bra forslag, jeg har vært det, funnet begge spillene....

Saken er den at jeg vil ikke ha det brukt, det slaø være helt nytt, uåpnet. Dette er fordi jeg ikke vil få et spill fra amerika som med frakt og allt som jeg da betaler la oss si 300 kr for et gammelt spill, så viser det seg i tillegg at spillet ikke virker grunnet for mange striper. Eller kanskje bruksanvisningen ikke er med. Jeg prøver helst å få tak i retail utgaven, men hvis ikke så tar jeg til takke med en annen ugiver, så lenge det er nytt/uåpnet. Så jeg er ikke på jakt etter noe brukt.

Lenke til kommentar

Det hender rett som det er at det dukker opp ubrukte spill på ebay, men man vet jo aldri når.

 

Mener jeg så the Dig for en latterlig lav sum et eller annet sted i det siste. Husker ikke hvor. Antakelig på Ram&Rom i Trondheim, eller på gamesmix.com.

 

Har du prøv å søke på no.kelkoo.com?

Lenke til kommentar

Angående Kazaa (og anna p2p) vil du sikkert finne dem der, men da i rippa versjon (uten musikk, speech etc). For i den tida da ALLE hadde 28k8 (kanskje isdn hvis man var heldig å bo i rett område) var det svært lite interessant å release ISO'er (cd-image, som idag). Tør ikke tenke på hvor lang tid det ville tatt å flytte ei 700Mb fil rundt med modem. Så de rippa ut det minst esensielle som musikk, tale osv og slapp det som kanskje 10-20 (ofte mere) 1.44Mb store zip-filer. Ettersom spillene ble større og modemene kjappere øka de til 2.88Mb zipfiler.

Var en egen kunstform (og er det fortsatt) å modifisere source-koden slik at spillet ville funke og ikke generere feilmeldinger når de (crackerne) fjerna filmfiler, musikkspor osv.

 

Tror det er ekstremt liten sjans å finne hele ISO'en av så gamle spill (hvis de kom ut i cd-versjon betød stort sett bare at det var full speech). Jeg vet, for jeg leita som besatt etter cd-versjon av Gabriel Knight 1..fant bare rippet. Begrunnelsen over.

 

_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-04 01:51 ]

Lenke til kommentar

Dette er faktisk ikke det letteste søket jeg har utført. Jeg fant begge spillene i Lucas Archives Volume 3 hos http://www.amazon.com, men de har ikke spillet inne, så jeg kan ikke bestille det der fra heller.

Det ser ut som om den pakken der er lettere å finne. Den finnes i flere volumer hvor man kan finne Indiana jones spillene, day of the tantacle, +++ tror det var en starwars pakke av det og.

Men jeg har ikke funnet en side hvor disse spillene selges enda, jeg fortsetter søket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...