Gå til innhold

Boote på SATA disk med NForce4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et oppsett der jeg vil ha 1 SATA disk som hoveddisk (for windows og system).

Jeg får installert WindowsXP, så jeg regner med at jeg har satt opp SATA-disken riktig. Problemet kommer idet jeg installerer NForce4-driverne og rebooter. Da kommer jeg bare til en DOS-meny som babler om RAID og noe floppy-greier. Jeg vil IKKE ha RAID, og jeg har heller ingen diskettstasjon, men uansett hva jeg gjør så kommer jeg ikke forbi dette punktet.

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke ha RAID, bare SATA.

Systemet:

Epox 9NPA+

Athlon 64 3200+

WD 320GB SATA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har skrudd av "IDE Raid Bootrom" og "RAID Enable".

Trodde det skulle holde. Lurer litt på om det er NForce-driveren som ødelegger..

Skrevet (endret)

Jeg har 2 disker på en SATA RAID-kontroller (SiS-ett-eller-annet-intergrert) og trenger å installere RAID-kontroller-drivere manuelt for at diskene skal vises (f.eks i XP) utenom BIOS/RAID-verktøyet. Når jeg ikke har spesifisert noe RAID-løsning blir diskene håndtert som ikke-RAID, så du kan jo sjekke om det er en lignende løsning på din RAID-kontroller. Dvs, ikke rot deg bort i instillinger for RAID - bare la alt være :)

Edit: (...) så om du kan jo, norsk god i jeg være, nei.

Endret av skag1
Skrevet

Ja, problemet er at jeg har ikke diskettstasjon, så jeg får ikke installert drivere i DOS (hvis jeg skulle trengt det).

Og jeg får jo installert Windows, så jeg regner med Windows gjenkjenner disken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...