petterg Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) Jeg fikk et spørsmål fra et firma som jeg ikke klarte å gi noe godt svar på, så jeg poster her og håper at både firma, meg selv og andre som leser dette kan lære noe. De skal ha en presentasjon på storskjerm. Til den har de laget et powerpoint dokument som de er eksportert til en haug med jpeg filer. Disse filene overførte de til et CF kort. Kortet skal på presentasjonen settes i en kortleser som har tilkobling til tv'n. Problemet var at de gjerne skulle hatt med store deler av en mangesidig pdf i denne presentasjonen. Kortleseren kan ikke vise pdf. Spørsmålet er da: Hvordan konvertere man mange sider av en pdf til en haug med jpg filer? Tilgjengelige verktøy: omtrent alle adobe's programmer + en god del av konkurentenes programmer. (Den klønete måten er å eksportere en og en side til enkeltsidig pdf, åpne en og en i photoshop, lagre som jpg.) Link til kortleseren: http://www.esend.com/sandisk/product.asp?s...VSMELLQBNRC9TK5 Endret 2. august 2005 av petterg
LessThanJake Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Har du en linux maskin tilgjengelig kan du bare kjøre komandoen: convert filnavn.pdf filnavn.jpg
phax Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) bruk Adobe Acrobat 7.0 Profesional, det er den beste måten og behandle pdf filer på. er vel en save for web der en plass, eller save as jpeg er det hvertfall. men bare for sikkerhetsskyld, Adobe Acrobat og Adobe Reader er to forskjellige programmer.. mange som blingser på det der. kanskje ikke så rart siden det het Adobe Acrobat Reader før.. Endret 2. august 2005 av someday.
GeirGrusom Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Jeg bruker Corel Draw veldig mye, den kan gjør det, men jeg vet ikke om man kan gjøre det som en batch operasjon.
petterg Skrevet 2. august 2005 Forfatter Skrevet 2. august 2005 bruk Adobe Acrobat 7.0 Profesional, det er den beste måten og behandle pdf filer på. er vel en save for web der en plass, eller save as jpeg er det hvertfall. Hjernen er tydligvis i feriemodus. Det er jo flaut at jeg ikke tenkte på Save As muligheten. Jeg leita bare etter eksport! ---------------- Convert er vel en del av imagemagic - den burde jeg jo også ha klart å tenke meg til. Takk alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå