Gå til innhold

nikon 7900, virkelig så dårlig på foto i lite lys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk selv verken sett tester som rapporterer om dette eller merket det selv. Har solgt noen hundre av dette kameraet nå, og ingen har klaget over noe som helst med det enda. Tror nok det er overdramatisert i enkelte tester, fordi de alltid MÅ finne noe å klage på... og kanskje ikke finner noe annet enn en autofokusfunksjon i dårlig lys som ikke er helt perfekt (men hvilket kamera er perfekt i dårlig lys?).

 

Men tester går også på personlige erfaringer og preferanser. Har selv kun sett gode tester, men kanskje noen ikke liker kameraet også. Det er selvfølgelig fullt mulig.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

dpreview er vel annerkjent nok.. de har en omfattende test av dette kameraet. jeg sitter fortsatt på gjerde med å bytte fra min canon a75 (som synger på siste verset grunnet røff behandling). tar mye innefoto uten blitz og er derfor interessert i kompakt kamera som gjør dette bra, helst bedre enn mitt nåværende.

 

At the end of the day, however, if you want a pocket camera for social snapshots in low light then you might want to look elsewhere.

 

http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp7900/page5.asp

 

forresten så har jeg tittet på erfaringene til cp 7900 i prisguiden her, og flere av disse feilinformerer ved å skrive at kameraet har elektronisk bildestabilisator, noe det ikke har

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

DPreview er faktisk de eneste som har hatt problemer med akkurat det, av alle erfaringer og tester (og egne erfaringer) jeg har hørt om. Prøv kameraet selv i en butikk (da bør du kjøpe det i en vanlig butikk også, men det koster ikke nødvendigvis mye mer i butikkene lenger) og se om det har problemer med å fokusere under et bord eller et annet dunkelt sted i butikken. Alle kamera har visse problemer med det, men har ikke hørt før at CP7900 skal være noe dårligere enn andre på dette. Men prøv det... det lønner seg alltid å gjøre uansett før man kjøper et kamera.

 

Nå har det faktisk elektronisk bildestabilisator (vibrasjonsdemping) på video, men usikker på om de har det på foto. Hvis ikke, har noen sikkert misforstått bruksanvisningen.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Dersom innebilder eller bilder i vanskelig lys er viktig, ville jeg tatt en kikk på Fuji Finepix F10, som har fått kjempekritikk akkurat for dette. Les spesielt testen i siste nummer av Fotografi. Kameraet klarer høye ISO-verdier uten for mye støy (i forhold til kamera- og brikkestørrelse). Ihvertfall verdt en titt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...