Edmund Blackadder Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Hei! Jeg stusser mellom hvilket spill av Wow og Guild wars jeg bør kjøpe.. hjelp
Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Vet du mye om de to spillene fra før av da? Vet du hvilke spill de er? (annet enn bare MMORPG). Du kan jo sjekke litt på Gamespot og Gamespy da, så blir du i allefall en smule klokere på de to spillene. Har ikke spilt noen av dem så mye, så jeg vet ikke så mye om dem, men jeg har flere kompiser som har både WoW og GW, men som nå kun spiller GW, da de sier at det er bedre (+ ingen månedsbetaling).
Edmund Blackadder Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Er det ikke månedsbetaling???! Det trodde jeg det var. Da velger jeg definitivt det.
Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 (endret) Er det ikke månedsbetaling???! Det trodde jeg det var. Da velger jeg definitivt det. Ja, du sparer definitivt mest på å velge GW. GW har dessuten også bedre grafikk og mange mener at det er MYE bedre enn WoW. GW er laget av noen som dro fra Blizzard da WoW skulle bli laget (en del uenigheter om hvordan spillet skulle bli), så de begynte å lage sitt eget spill, som ble til GuildWars. Det må forresten også nevnes at det kommer expansion packs som du kan kjøpe deg (den første kommer nå om ikke så lenge). Disse må du betale for, men de skal være veldig bra. Før man installerer denne utvidelsen vil det ikke være mulig å komme opp i høyere lvl enn 20. Slik slipper man at de som startet å spille spillet først for alltid blir best. Selv om man starter spillet sent, lenge etter at det kom ut, er man ikke så mye dårligere enn de som allerede spiller spillet. Noe annet som GW er ulikt WoW på, er at måten du går opp i lvl på er basert på hvor flink du er, og ikke hvor lang tid du spiller spillet. Etter at utvidelsene har kommet vil du fortsatt kunne spille GW (gratis). Man MÅ ikke kjøpe disse utvidelsene. Endret 1. august 2005 av MeTa][iC
Edmund Blackadder Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 takktakk. Så på gamespot, men det er så mye info at jeg kan knapt begynne. Så har noen en rough-guide?
Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Forresten, siden denne tråden handler om både WoW og GW, og siden du spør om hvilket av dem du vil ha, passer egentlig denne tråden bedre i "Spørsmål og svar - PC". Da får du kanskje til og med flere svar. Kan rapportere og be moderatorene flytte tråden, jeg.
Mapster Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 [iC' date=01/08/2005 : 21:31] Er det ikke månedsbetaling???! Det trodde jeg det var. Da velger jeg definitivt det. Ja, du sparer definitivt mest på å velge GW. GW har dessuten også bedre grafikk og mange mener at det er MYE bedre enn WoW. GW er laget av noen som dro fra Blizzard da WoW skulle bli laget (en del uenigheter om hvordan spillet skulle bli), så de begynte å lage sitt eget spill, som ble til GuildWars. Det må forresten også nevnes at det kommer expansion packs som du kan kjøpe deg (den første kommer nå om ikke så lenge). Disse må du betale for, men de skal være veldig bra. Før man installerer denne utvidelsen vil det ikke være mulig å komme opp i høyere lvl enn 20. Slik slipper man at de som startet å spille spillet først for alltid blir best. Selv om man starter spillet sent, lenge etter at det kom ut, er man ikke så mye dårligere enn de som allerede spiller spillet. Noe annet som GW er ulikt WoW på, er at måten du går opp i lvl på er basert på hvor flink du er, og ikke hvor lang tid du spiller spillet. Etter at utvidelsene har kommet vil du fortsatt kunne spille GW (gratis). Man MÅ ikke kjøpe disse utvidelsene. Det vil sannsynlig aldri være mulig å gå høyere opp i lvl enn 20... Kommer en liten gratis summer expansion no i august! Som du sier så er det basert på taktikk og dyktighet for å være god i spillet, ikke det at man har spillt i 1400 timer liksom.. Seff så får man mer erfaring jo lengre man spiller og dermed bedre, men man får ingen fordeler av spillet for å spille lenge!
Edmund Blackadder Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 [iC,01/08/2005 : 21:31] Er det ikke månedsbetaling???! Det trodde jeg det var. Da velger jeg definitivt det. Ja, du sparer definitivt mest på å velge GW. GW har dessuten også bedre grafikk og mange mener at det er MYE bedre enn WoW. GW er laget av noen som dro fra Blizzard da WoW skulle bli laget (en del uenigheter om hvordan spillet skulle bli), så de begynte å lage sitt eget spill, som ble til GuildWars. Det må forresten også nevnes at det kommer expansion packs som du kan kjøpe deg (den første kommer nå om ikke så lenge). Disse må du betale for, men de skal være veldig bra. Før man installerer denne utvidelsen vil det ikke være mulig å komme opp i høyere lvl enn 20. Slik slipper man at de som startet å spille spillet først for alltid blir best. Selv om man starter spillet sent, lenge etter at det kom ut, er man ikke så mye dårligere enn de som allerede spiller spillet. Noe annet som GW er ulikt WoW på, er at måten du går opp i lvl på er basert på hvor flink du er, og ikke hvor lang tid du spiller spillet. Etter at utvidelsene har kommet vil du fortsatt kunne spille GW (gratis). Man MÅ ikke kjøpe disse utvidelsene. Det vil sannsynlig aldri være mulig å gå høyere opp i lvl enn 20... Kommer en liten gratis summer expansion no i august! Som du sier så er det basert på taktikk og dyktighet for å være god i spillet, ikke det at man har spillt i 1400 timer liksom.. Seff så får man mer erfaring jo lengre man spiller og dermed bedre, men man får ingen fordeler av spillet for å spille lenge! bra
Snorre Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 I og med at dette omhandler to spill tror jeg denne passer bedre under: Spørsmål og svar - PC. Flytter den dit. Snorre *Tråd flyttes*
Arve Systad Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Sjølv synest eg du bør sjå eller prøve begge to "in action" for å kunne avgjere om du skal kjøpe GW eller WoW. Sjølv har eg aldri prøvd GW, men fallt pladask for WoW ettersom eg er ein tilhengar av heile Warcraft-serien, og eg likar meg godt i dette universet osv. Uansett, begge to er svært gode spel (ut i frå det eg veit om GW). Og angåande kostnader: Trur det går ca opp i opp om du må kjøpe ein utvidelse kvar femte månad til 400kr eller betale ca 100kr i månaden. Med WoW slepp du å gjere stort anna enn å trykke "OK" to gangar når det kjem ein ny patch med nytt innhald i form av nye oppdrag, nye områder og nye items.
Hr. Jenssen Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 400kr? Du kan jo bare laste det ned rett fra nett (fra GuildWars' salgsside) for knappe 200kr da. Da får du ingen plater, men du får en key som kan brukes til å laste ned og installere oppdateringen. Siden man laster ned spillet, vil det ikke ha noe å si for tollen (som vanligvis krever penger om du kjøper noe fysisk fra utlandet for en pris over 200kr).
miagi Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 enkelt, ingen av delene. hvis du går etter et spill, fordi det ikek har månedsavgift. Så kan du heller kjøpe et singleplayer spill til pc.
Hr. Jenssen Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 enkelt, ingen av delene. hvis du går etter et spill, fordi det ikek har månedsavgift. Så kan du heller kjøpe et singleplayer spill til pc. Hvem sa at han gjør det da? Og jeg skjønner egentlig ikke hva du mener. Mener du at det er negativt at et Online spill ikke har månedsavgift? Blir det dårligere når det ikke er en sånn avgift, mener du?
Tahiro Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Hei! Jeg stusser mellom hvilket spill av Wow og Guild wars jeg bør kjøpe..hjelp Hvis valget står mellom bare de to så vil jeg si WoW selv om jeg hater WoW. Jeg har Guild Wars men det er ikke ett MMORPG siden spillere er ikke interaktiv med hverandre i en live verden. Drar du på mission må du rekruttere for at du skal få spille sammen med vedkommende og du ser heller ingen andre mennesker i verdenen annet enn i byområdene. Dette tar bort mye av morroa med mmorpgs. Såklart Guild Wars kan fjerne månedsavgifta da det ikke er i nærheten så avansert som ett mmorpg. Av alle mmorpgs anbefaler jeg city of heroes Syns det er langt mer morsommere enn disse spillene med ett mer kontrollerbart gameplay.
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Og city of heroes er...? Kan du fortelle hva det dreier seg om?
Hr. Jenssen Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Og city of heroes er...? Kan du fortelle hva det dreier seg om? City Of Heroes er veldig Marvel-inspirert, hvor man vandrer rundt i en by med tegneserie-grafikk og kjemper mot slemminger. Man kan lage sin helt egen unike helt, som man kan få til å ligne veldig mye på kjente karakterer som Spider-Man, Batman, Captain America, osv osv. Har selv aldri prøvd det, men det skal ha fått god kritikk. Snart kommer jo City Of Villains også. Vet ikke om det har noe med CoH å gjøre.
Idioteque Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 (endret) Sjølv synest eg du bør sjå eller prøve begge to "in action" for å kunne avgjere om du skal kjøpe GW eller WoW. Sjølv har eg aldri prøvd GW, men fallt pladask for WoW ettersom eg er ein tilhengar av heile Warcraft-serien, og eg likar meg godt i dette universet osv. Uansett, begge to er svært gode spel (ut i frå det eg veit om GW). Og angåande kostnader: Trur det går ca opp i opp om du må kjøpe ein utvidelse kvar femte månad til 400kr eller betale ca 100kr i månaden. Med WoW slepp du å gjere stort anna enn å trykke "OK" to gangar når det kjem ein ny patch med nytt innhald i form av nye oppdrag, nye områder og nye items. Ikke si noe du ikke vet. GW sine utvidelsespakker kommer hver 6-9 måned, og den første kommer Q1 2005. Man MÅ heller ikke kjøpe det, og de oppdaterer likevel jevnlig, både bugfikser og mer content. http://guildwars.com/news/gameupdates.html EDIT : Av alle mmorpgs anbefaler jeg city of heroes Syns det er langt mer morsommere enn disse spillene med ett mer kontrollerbart gameplay. Har selv aldri prøvd det, men det skal ha fått god kritikk. Hvordan kan du vite at det er langt mer morsommere, når du aldri har prøvd det? Endret 4. august 2005 av GuardiaN--
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Forfatter Skrevet 4. august 2005 Hvordan fungerer det egentlig med den månedtlige betalingen i WoW? Gjøres det over nettet eller? For jeg vil gjerne bestemme selv når jeg vil kjøpe mer. For eks. " denne måneden vil jeg ikke spille det".
Idioteque Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Hvordan fungerer det egentlig med den månedtlige betalingen i WoW? Gjøres det over nettet eller? For jeg vil gjerne bestemme selv når jeg vil kjøpe mer. For eks. " denne måneden vil jeg ikke spille det". Hvis jeg husker riktig så kan man betale for 1, 3 eller 6 måneder om gangen. Blir trekt automatisk fra Visakortet ditt. (Eller evt. annet kort)
Tahiro Skrevet 4. august 2005 Skrevet 4. august 2005 Det beste av alt så kan det lastes ned og kjøpes digitalt fra hjemmesiden. http://www.cityofheroes.com Husk å kjøp Europe utgaven da hvis du gjør det Da får du tilgang til de europeiske serverne. Har kommet fra Matrix Online, World of Warcraft, Guild Wars, Anarchy Online, Neocron, Star Wars Galaxies ...tja hele tatt City of Heroes er det eneste som jeg aldri går lei og når City of Villains kommer ut så blir det rett og slett perfekt. I City of Heroes lager du deg en helt og kjemper mot byens store fiendemakter. Du kan være alt fra en kampsportfyr med super reflekser sånn at han dodger kuler eller til en fyr som mestrer flammer eller en som styrer været og kan tilkalle stormer. Dette er ikke som andre MMORPGS, jeg mener .... effektene i disse spillene er VELDIG BRA ! City of Villains er ett motstykke spill som kommer i starten av 2006 hvor folk kan lage seg superskurker Da skal helter og superskurker møtes til kamp og hvor helter stopper ett bankran så skal skurkene starte ett bankran. Aldri før har PvP vært så realistisk Men det er slåssing og groupinga som gjør dette spillet helt fantastisk. Å hoppe inn i en kamp og redde en venn fra sanne døden er så uhyre morsomt. Her kan du hoppe ned og lande med ett droppkick eller sende en fireball sånn at flammene sprer seg rundt på hans medkamerater. Er mye bra her ! Har nettopp gått over til City of Heroes Europe . Har spilt CoH siden US lanseringa så startet med en helt ny figur idag Det var så jævlig kjipt men jeg må nesten holde til sammen med mine medmennesker i europa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå