Gå til innhold

Hvor kan eg laste ned Amiga spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

dødslett å finne gamle spill. Søk på +amiga +abandonware. Voila.

Men du vil nok finne at VELDIG mange er .ADF filer, altså images av disketter som skal brukes i amiga-emulator til PC. Finner kanskje ikke så mye i LHA og .DMS format (som er vanlige amigaformater)

Ingen av disse utviklerne støtter spillene lengre så de er vel så godt som fritt vilt der ute. Abandonware er en shady greie uansett, diehards'ene mener det er helt lovlig, enkelte utviklere mener det er helt ulovlig. You figure it out.

Endret av Bitex
Skrevet
Dette er fullt lovlig som StarGazer sier.

Fullt lovlig er det vel ikke. Se for deg dette, men bytt ut ordet "programvare" med "bil"

Hvis jeg tar skiltene av bilen min og låser den inne i garasjen, er det da fritt frem for hvem som helst å finne veien inn i garasjen, dirke opp døra og ta bilen bare forde jeg ikke kan vil bruke den lenger?

Bare forde en vare ikke selges lenger, betyr det ikke at det er fritt frem for hvem som helst å forsyne seg av restene :)

Skrevet

ikke for å gå for mye off topic, men det blir vel heller som om du selger malerier. Etter ei stund slutter du å male eit bestemt bilde. Då er det nokon som kommer på at dei kan ta ein kopi av maleriet ditt, og pynte veggen med det.

Skrevet

Abadonware er faktisk ikke lov da, pga copyrightlovene i usa! . Abandonware blir klassifisert som ting som ikke lenger blir solgt eller supporta fra dem som laget spillet eller programmet. Men selv om disse ikke er mulig å få tak i, tror jeg copyrightlovene gjelder i faktisk 75 år. Mye ja, men det stemmer.

Så da må jeg beklage at jeg sa det var lov og laste ned, var ikke klar over at copyrightloven gjaldt så lenge. Men, det finnes en rekke titler som er lovlig å laste ned da.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware

Vet ikke hvor mye av de som står der er til amiga da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...