Gå til innhold

Bærbar PC Dell eller FS


O.A.F

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med batteri levetiden på den saken der?

Vet ikke sikkert jeg, men sikkert rundt 2 timer kanskje litt mindre.

Men det bryr jeg meg ikke om. Kommer nok til å kjøre den på strøm nettet uansett.

 

Noen sier at brikker som følger med er ikke på 533MHz, men på 400Mhz.

Så jeg tenkte å kjøpe 2 stk likegodt.

Men tar gjerne i mot tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fredriku, har du to hdd i din.

 

Leser her at det er mange som har problem med høy temp på gpu'en når de har 2 hdd :no:

http://www.notebookforums.com/showthread.p...highlight=m3438

 

Men likevel må bare få bestilt, hvis ikke blir det aldri noe bærbar på meg. :hmm:

Er lei av å lete og lese. Og ikke minst vente på noe bedre, som sikkert kommer så fort jeg har kjøpt 4438'en bare vent og se. :hrm:

Lenke til kommentar

Kan jo kjøpe ram på pcutstyr.no og sette i dell'en.

 

Skal ringe til Dell til mandag og høre om jeg kan få den med 1GB brikke i steden for 2 på 512. Og så kjøpe en på pcutstyr og sette i. De koster litt over 1000lappen.

Da har man:

 

Dell 9300 med 2,13GHz 2056mb ram til ca. 17600kr

Gå jo være en grei pc det?

 

Eller er FS alikavel bedre?

Tror jeg kommer til å savne fjernkontrollen i FS :love:

 

Har hørt at dell har problemer med skjermene sine :hmm: pluss vente tiden på 10-14 dager :thumbdown:

 

Hadde det vært like rask levering som hos pcutstyr.no hadde jeg ikke vært i tvil og kjøpt dell'en.

 

 

HJELP!!!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Kan jo kjøpe ram på pcutstyr.no og sette i dell'en.

 

Skal ringe til Dell  til mandag og høre om jeg kan få den med 1GB brikke i steden for 2 på 512. Og så kjøpe en på pcutstyr og sette i. De koster litt over 1000lappen.

Da har man:

 

Dell 9300 med 2,13GHz 2056mb ram til ca. 17600kr

Gå jo være en grei pc det?

 

Eller er FS alikavel bedre?

Tror jeg kommer til å savne fjernkontrollen i FS :love:

 

Har hørt at dell har problemer med skjermene sine :hmm:  pluss vente tiden på 10-14 dager :thumbdown:

 

Hadde det vært like rask levering som hos pcutstyr.no hadde jeg ikke vært i tvil og kjøpt dell'en.

 

 

HJELP!!!! :ohmy:

Når du ser på 9300 til ca.17500 og fs til nærmere 20 lapper. Hvorfor er ikke xps`en aktuell?? Tror neppe du vil angre med tanke på at det ikke finnes 6800 ultra kort i andre maskiner enn i xps`en i norge. Du får jo xps`en under 20 lapper og standar prosessor er på 2,13 nå :mad: Jeg kjøpte min for 2 uker siden og da hadde jeg valget mellom 2.0 eller 2.13... :thumbdown:

ville seriøst vurdert xps siden du skal ut med så mye cach uansett. Jeg fikk min etter 8 dager, og dessuten fikk jeg rabatt siden jeg ringte inn og prutta... :p

Men 4438 har jo to disker da :love: men bare 5400 rpm :tease:

 

uansett... lykke til

Lenke til kommentar

Fikk min 9300 først etter 19 dager fra bestilling - den brukte 15 dager på å bli transportert fra Limerick i Irland til Stavanger. Har de siste årene bestilt 5 andre Dell maskiner, disse har bare brukt ett døgn på transport fra Limerick til Stavanger.

 

Når det gjelder skjermene på dell og FS maskinene, så er spesifikasjonenen så like at jeg har en mistanke om at panelene kommer fra samme produsent. Det betyr at det som er postivt/negativt med disse skjermene stort sett er identisk.

 

Sammenlikner en pris på FS M3438/4438 og 9300 når begge har 3 års garanti så vinner FS stort sett på pris. Det er først når man går ned til 1 års garanti på Dell'en at den får en gunstigere pris (dvs. avhengig av ukens -eller dagens - tilbud. Man vet sjelden om man egentlig har fått en optimal pris på en Dell slik de har variert de siste månedene...)

 

Ser man på andre detaljer så er FS bedre på alt "ekstra":

- mulighet for 2 S-ATA harddisker i RAID

- Azalia codec burde gi bedre lyd enn AC'97 codec på 9300

- fjernkontroll

- enkel bæreveske

- 4-1 minnekortleser (nå må jeg drasse på ekstern minnekortleser på min 9300)

- Det siste ExpressCard slot i stedet for PC Card type II (PCMCIA)

Man får fullversjon av Norton Internet Security 2005 (prøveversjon på Dell, eller betal ekstra)

- Nero Burning ROM 6 på FS i stedet for en ubrukelig "Record Now" & "My DVD"

 

 

Rett og slett angrer jeg litt at jeg valgte min Inspiron 9300 i stedet for en Amilo M4438, bare det å måtte ta fri fra jobb 2 dager for å kunne være hjemme i tilfelle maskinen ble levert da var en ekstra frustrasjon (Fraktselskap: "sjåføren svinger innom dersom har har en rute i nærheten, det er helt umulig å si tidsrom eller å ringe til alle på forhånd når man har en leveranse til private...")

 

EDIT: skriveleif som vanlig..

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar
Fikk min 9300 først etter 19 dager fra bestilling - den brukte 15 dager på å bli transportert fra Limerick i Irland til Stavanger. Har de siste årene bestilt 5 andre Dell maskiner, disse har bare brukt ett døgn på transport fra Limerick til Stavanger.

 

Når det gjelder skjermene på dell og FS maskinene, så er spesifikasjonenen så like at jeg har en mistanke om at panelene kommer fra samme produsent. Det betyr at det som er postivt/negativt med disse skjermene stort sett er identisk.

 

Sammenlikner en pris på FS M3438/4438 og 9300 når begge har 3 års garanti så vinner FS stort sett på pris. Det er først når man går ned til 1 års garanti på Dell'en at den får en gunstigere pris (dvs. avhengig av ukens -eller dagens - tilbud. Man vet sjelden om man egentlig har fått en optimal pris på en Dell slik de har variert de siste månedene...)

 

Ser man på andre detaljer så er FS bedre på alt "ekstra":

- mulighet for 2 S-ATA harddisker i RAID

- Azalia codec burde gi bedre lyd enn AC'97 codec på 9300

- fjernkontroll

- enkel bæreveske

- 4-1 minnekortleser (nå må jeg drasse på ekstern minnekortleser på min 9300)

- Det siste ExpressCard slot i stedet for PC Card type II (PCMCIA)

Man får fullversjon av Norton Internet Security 2005 (prøveversjon på Dell, eller betal ekstra)

- Nero Burning ROM 6 på FS i stedet for en ubrukelig "Record Now" & "My DVD"

 

 

Rett og slett angrer jeg litt at jeg valgte min Inspiron 9300 i stedet for en Amilo M4438, bare det å måtte ta fri fra jobb 2 dager for å kunne være hjemme i tilfelle maskinen ble levert da var en ekstra frustrasjon (Fraktselskap: "sjåføren svinger innom dersom har har en rute i nærheten, det er helt umulig å si tidsrom eller å ringe til alle på forhånd når man har en leveranse til private...")

 

EDIT: skriveleif som vanlig..

Ville du fortsatt valgt FS, nå som prisen på Dell 9300 er så plass lav.

Får en 9300 med 2,13GHz og 1gb ram + 1gb som man da kjøper på pcutstyr eller noe sånt til ca. 17600kr

Virker som et kjempe tilbud dell har nå. :hmm:

Lenke til kommentar
Akkurat i dag hadde jeg kanskje valgt Dell'en pga pris, men jeg vil si FS er verdt ca 1000 kr mer.

 

I tillegg kommer en vurdering om man "tåler" evt. frustrasjon rundt Dell leveranse og om man "må" ha maskinen innen et par dager.

hmm...

 

Hvorfor kom dell med det tilbudet :(:p

 

Mener du jeg bør kjøpe den FS-4438 til 19100 eller den til 16400kr

Vet du om cpu og gpu kan oppgraderes på FS-4438? :hmm:

 

Reiser på jobb om 16-18dager. Blir borte 6 uker. :no:

Og det er jo på jobb jeg skal bruke den til spill og film på fritiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk min 9300 først etter 19 dager fra bestilling - den brukte 15 dager på å bli transportert fra Limerick i Irland til Stavanger. Har de siste årene bestilt 5 andre Dell maskiner, disse har bare brukt ett døgn på transport fra Limerick til Stavanger.

 

Når det gjelder skjermene på dell og FS maskinene, så er spesifikasjonenen så like at jeg har en mistanke om at panelene kommer fra samme produsent. Det betyr at det som er postivt/negativt med disse skjermene stort sett er identisk.

 

Sammenlikner en pris på FS M3438/4438 og 9300 når begge har 3 års garanti så vinner FS stort sett på pris. Det er først når man går ned til 1 års garanti på Dell'en at den får en gunstigere pris (dvs. avhengig av ukens -eller dagens - tilbud. Man vet sjelden om man egentlig har fått en optimal pris på en Dell slik de har variert de siste månedene...)

 

Ser man på andre detaljer så er FS bedre på alt "ekstra":

- mulighet for 2 S-ATA harddisker i RAID

- Azalia codec burde gi bedre lyd enn AC'97 codec på 9300

- fjernkontroll

- enkel bæreveske

- 4-1 minnekortleser (nå må jeg drasse på ekstern minnekortleser på min 9300)

- Det siste ExpressCard slot i stedet for PC Card type II (PCMCIA)

Man får fullversjon av Norton Internet Security 2005 (prøveversjon på Dell, eller betal ekstra)

- Nero Burning ROM 6 på FS i stedet for en ubrukelig  "Record Now" & "My DVD"

 

 

Rett og slett angrer jeg litt at jeg valgte min Inspiron 9300 i stedet for en Amilo M4438, bare det å måtte ta fri fra jobb 2 dager for å kunne være hjemme i tilfelle maskinen ble levert da var en ekstra frustrasjon (Fraktselskap: "sjåføren svinger innom dersom har har en rute i nærheten, det er helt umulig å si tidsrom eller å ringe til alle på forhånd når man har en leveranse til private...")

 

EDIT: skriveleif som vanlig..

Det er på ingen måte 3 års garanti på FS på PCutstyr. Jeg sendte mail og fikk 1 år.

 

Jeg bestilte derimot en Dell 9300 med 3 års garanti fra dell nå til 18 050. Jeg tror at 9300 er et bedre kjøp enn denne FSen. Det er mildt sagt elendig batterilevetid på FS og en fordel med 9300 er at det ikke er noe problem å pinmodde prosessoren for de som klarer det. Men det er kanskje mulig på FS også?

 

Hvis du er en regelrytter og trenger programvaren som følger med FS er det kanskje greit, men for meg er det i alle fall ikke noe problem med manglende programvare.

 

specs på min dell:

1,73Ghz

1*1024MB 533MHz minne

60GB 7200RPM hdd

1900*1200 pixel truelife panel

3 års garanti, som sagt

bluetooth

bærevæske

porto i prisen

9 cellers batteri

a/b/g trådløst nettverk

 

Håper jeg får pinmoddet prosessoren. Hvis jeg gjør det, blir jeg ekstremt fornøyd. :)

 

Nå skal det sies at jeg har brukt over en uke på å bestemme meg her, og valget var egentlig ikke så lett. Men greit å tenke på at Dell'en kosta 21000 når jeg konfigurerte den på nettet.

 

Edit:

Nå er Dell 9300 bestilt.

2,13GHz :dribble:

minste ram 2x256. (Oppgradere til 2GB)

6800 256MB

80G 5400rpm

1920x1200

 

Pris: ca. 15600kr  :thumbup:

 

Sorry FS :ermm:

 

 

Hvilke Ram brikker anbefalere dere? :hmm:

Vil ha 2 brikker på 1GB

 

Tips om 9300? :hmm:

Bra pris!

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
Fikk min 9300 først etter 19 dager fra bestilling - den brukte 15 dager på å bli transportert fra Limerick i Irland til Stavanger. Har de siste årene bestilt 5 andre Dell maskiner, disse har bare brukt ett døgn på transport fra Limerick til Stavanger.

 

Når det gjelder skjermene på dell og FS maskinene, så er spesifikasjonenen så like at jeg har en mistanke om at panelene kommer fra samme produsent. Det betyr at det som er postivt/negativt med disse skjermene stort sett er identisk.

 

Sammenlikner en pris på FS M3438/4438 og 9300 når begge har 3 års garanti så vinner FS stort sett på pris. Det er først når man går ned til 1 års garanti på Dell'en at den får en gunstigere pris (dvs. avhengig av ukens -eller dagens - tilbud. Man vet sjelden om man egentlig har fått en optimal pris på en Dell slik de har variert de siste månedene...)

 

Ser man på andre detaljer så er FS bedre på alt "ekstra":

- mulighet for 2 S-ATA harddisker i RAID

- Azalia codec burde gi bedre lyd enn AC'97 codec på 9300

- fjernkontroll

- enkel bæreveske

- 4-1 minnekortleser (nå må jeg drasse på ekstern minnekortleser på min 9300)

- Det siste ExpressCard slot i stedet for PC Card type II (PCMCIA)

Man får fullversjon av Norton Internet Security 2005 (prøveversjon på Dell, eller betal ekstra)

- Nero Burning ROM 6 på FS i stedet for en ubrukelig  "Record Now" & "My DVD"

 

 

Rett og slett angrer jeg litt at jeg valgte min Inspiron 9300 i stedet for en Amilo M4438, bare det å måtte ta fri fra jobb 2 dager for å kunne være hjemme i tilfelle maskinen ble levert da var en ekstra frustrasjon (Fraktselskap: "sjåføren svinger innom dersom har har en rute i nærheten, det er helt umulig å si tidsrom eller å ringe til alle på forhånd når man har en leveranse til private...")

 

EDIT: skriveleif som vanlig..

Det er på ingen måte 3 års garanti på FS på PCutstyr. Jeg sendte mail og fikk 1 år.

 

Jeg bestilte derimot en Dell 9300 med 3 års garanti fra dell nå til 18 050. Jeg tror at 9300 er et bedre kjøp enn denne FSen. Det er mildt sagt elendig batterilevetid på FS og en fordel med 9300 er at det ikke er noe problem å pinmodde prosessoren for de som klarer det. Men det er kanskje mulig på FS også?

 

Hvis du er en regelrytter og trenger programvaren som følger med FS er det kanskje greit, men for meg er det i alle fall ikke noe problem med manglende programvare.

 

specs på min dell:

1,73Ghz

1*1024MB 533MHz minne

60GB 7200RPM hdd

1900*1200 pixel truelife panel

3 års garanti, som sagt

bluetooth

bærevæske

porto i prisen

9 cellers batteri

a/b/g trådløst nettverk

 

Håper jeg får pinmoddet prosessoren. Hvis jeg gjør det, blir jeg ekstremt fornøyd. :)

 

Nå skal det sies at jeg har brukt over en uke på å bestemme meg her, og valget var egentlig ikke så lett. Men greit å tenke på at Dell'en kosta 21000 når jeg konfigurerte den på nettet.

 

Edit:

Nå er Dell 9300 bestilt.

2,13GHz :dribble:

minste ram 2x256. (Oppgradere til 2GB)

6800 256MB

80G 5400rpm

1920x1200

 

Pris: ca. 15600kr  :thumbup:

 

Sorry FS :ermm:

 

 

Hvilke Ram brikker anbefalere dere? :hmm:

Vil ha 2 brikker på 1GB

 

Tips om 9300? :hmm:

Bra pris!

Nå har det seg slik, at det er MINST 2 år fra FS, såvidt jeg vet, står og hos Komplett at FS har 3, om jeg ikke husker feil, er heller det at PCutstyr ikke vil ha reklamasjoner etter 1 år er gått. Synd for de altså, men de må nok bøye seg etter FS..

Nå har det seg slik at alle skjermene på FS leveres med Truelife (går ut ifra det, siden min M3438 gjør det). Grunnen til at batteritid er elendig, er vel at det sitter et 6-cellers batteri i FS, og du kan velge 9 i 9300 som gjør at du får i overkant av 3 timer.

Noe du og bør tenke på, er at du kan pinmodde i alle hovedkort, ikke bare i 9300 som du tydeligvis tror litt.

Og du kan ikke pinmodde den CPUen du har kjøpt, virker som du tror det?

Den må du nok selge og heller kjøpe en 1,6/1,7 med 400fsb. Den du har har 533, så du får ikke gjort en dritt :)

Finnes en ulempe med FS, og det er at du ikke kan få bygd inn BT, tror jeg da..

Ellers ville jeg gått for FS uansett, mye pga design :D

Lenke til kommentar

Litt merkelig at PCutstyr bare oppgir ett år! Noen som vet noe mer her?

 

Jeg "spurte" om det gikk an å pinmodde FS også. Når det gjelder det med pinmodding av min CPU, så trodde jeg at det gikk. Hadde ikke kikka så nøye på det siden det egentlig er uvesentlig. Jeg kom uansett til å kjøpe den billigste CPUen for så å kjøpe en ny og pinmodde den hvis den 1.7 jeg hadde ikke virka. Men litt driti ut var det å tro at det gikk... :(

 

Det med batteritiden til FS vet jeg, men det koster selvsagt endel ekstra å kjøpe et ekstra batteri til FSen. Litt greiere å bare velge et stort med en gang fra Dell (syns jeg da).

 

Og du får vel BT på den dyreste av de to 17" FS modellene på PCutstyr. Står i alle fall at det er med infrarød.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bestemt med for FS 4438, men så måtte jo dell komme med tilbud som jeg ikke kunne stå imot :ermm:

 

Håper jeg blir fornøyd.

 

Helt ærlig så hadde jeg ikke tenkt å pin modde, hvertfall ikke når den er nye.

Og 2,13GHz bør jo holde en liten stund hvertfall.

Så lenge den kan kjøre BF2 så er jeg fornøyd.

 

Noen som har noe minne å anbefale til 9300?

Skal ha 2 brikker på 1GB hver.

 

Håper jeg vil bli fornøyd :w00t:

 

Noen som har veske anbefaling?

 

Og mus som er bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...