Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys wrt54g veldig treg ved p2p


Anbefalte innlegg

All annen trafikk på nettverket kneler (f.eks www) dersom jeg kjører p2p som f.eks. bittorrent. Selv ved svært lav hastighet på bittorrent fører det til at andre tjenester blir utilgjengelige. Har hørt at dette kan være p.g.a. ruteren, wrt54g. Har oppdatert til siste originale EU firmware (3.03.9) Etter det jeg har lest her på forumet er det lignende problemer også med siste US frimware.

Porter er åpnet og forwardet.

 

Syns det er litt snodig at mitt gamle (og ellers elendige) D-Link aksesspunkt taklet trafikkbelastning bedre enn Linksys'en.

 

Er på utkikk etter løsninger. Hvordan er p2p ytelsen på andre GNU firmwares til denne ruteren? Så lenge jeg kan surfe litt på nettet samtidig som jeg laster ned er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg med min Linksys 11S4. Fikk lastet ned fra Bittorrent, men fikk ikke surfet på nettet samtidig. Løsningen var å endre default Bittorrent port til noe som ikke er standard. Hvor rart det enn høres ut så løste det mitt problem. Så hvis du bruker default porter 6381-6390, så kan det være løsningen for deg også. Sett i så fall over 60000.

Lenke til kommentar

Samma hvilken maskin nedlastingen foregår på, ingen maskiner får kontakt mens bittorent holder på. T.o.m. admin-sidene til ruteren timer ut.

Kjører ikke standard porter på noe p2p, men jeg kan jo prøve å flytte litt rundt på dem.

 

Dersom jeg bruker den gamle råtne D-link boksen, fungerer alt på "full" fart.

 

Uansett godt å høre at det fungerer for noen med denne ruteren, for det betyr at det bør kunne fikses. ..elsker ellers denne ruteren og har ingen planer om å bytte med det første :)

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

LØST!

 

Kjempe enkel løsning som iallefall fungerer for meg. Svaret er å gå inn på ruteren og endre MTU fra "Auto" til en verdi. Default er vel 1500 og det passet tydeligvis dårlig når ruteren skulle snakke med sb5100 modemet. Endret MTU til 1492 og problemene er helt forsvunnet :w00t: Nå dyttes det data for fulle mugger både gjennom flere torrent nedlastinger, fult kjør på e-mule, samt helt glatt på websider. Har ikke prøvd enda, men ville ikke forundre meg om jeg kan spille online samtidig så glatt alt går nå.

 

Det er altså ikke noe galt med ruteren, bare brukeren som ikke hadde nok kunnskap til å optimalisere nettverket sitt :!:

------

En liten oppdatering: Det er selvf. en mye bedre løsning å bruke en annen firmware. Det finnes mange gode der ute. Selv har jeg slått meg til ro med sveasoft talisman. Denne fungerer helt utmerket.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...