Gå til innhold

Beste "ikke SLI" hovedkort til under 1500kr?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har etterhvert konkludert med at jeg ikke skal ha et SLI kort. På grunn av at jeg vil ha flere enn 3 PCI porter(som all SLI-hovedkort jeg har sett på har).

Derfor lurer jeg på da hvilket hovekort som er best for 1500kr med 4 eller flere PCI-porter?

 

Altså det beste hadde jo vært å finne et SLI kort som hadde 4 eller flere PCI-porter men det tror jeg neppe fins... :cry:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du et meget bra hovedkort uten SLI.

Du kan lese test på kortet her.

Det er det beste Nforce 4 Ultra kortet du får på stock speed. Hvis du skal overklokke,så tar du DFI. Men da trenger du også GOD ram som tåler høy volt.

 

Edit:På Epox kortet bør du kjøpe en slik også. (Den passer ikke på DFI,da den kommer i konflikt med skjermkortet)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

jeg anbefaler Abit AN8 Ultra...! med mindre du har behov for spesielle settinger ang,pci spor du nevner som ikke skulle passe deg på dette kortet..kortet har en passiv kjøling så du slipper den forb..propellen som sitter på de fleste gode hovedkort og bråker som et uvær..har bygget to maskiner nå på dette og venter på det tredje..helt knall og bygge.virker helt bunnstabilt for meg og med god ytelse.(XP3800 venice og XP 3500 venice..2G corsair twin..raptor s-ata disk)Radeonx850xt pe

Lenke til kommentar

Takker for svar, men grunnen til at jeg ikke kjøper SLI hovedkort er nemlig at jeg synes 3 PCI porter er for lite. Derfor lurte jeg på da om det var noen bedre hovekort der ute med 4 PCI porter eller mer.

 

Hvis ikke går jeg vel for MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra,ATX Socket-939, 4xSATA2, D-GbLAN, PCI-Ex16 :yes:

Lenke til kommentar
Dette da?

MSI K8N Neo4-F

 

Det hv.kortet har 4 stk. pci-slotter.

 

Tips!

Bytt ut den vifta på NB med denne kjøleren: Zalman ZM-NB47J

Da slipper du bråket  ;)

Det der er et dritkort. Det har ikke firewire og støtter heller ikke SATA2. Det er nok derfor prisen også er så lav.

 

Trådstarter:Gå for MSI K8N neo4 eller Epox kortet jeg linket til.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Kortet er helt greit om en ikke absolutt må ha støtte for s-ata 2 og firewire.

 

Om det hadde vert et dritkort, så hadde det sikkert ikke vert laget!

 

Spar oss for ordbruken. No offense :)

 

Han ville ha fler en 3 pci porter. Så da er det ikke så mye annet valg, men de kortene du linket til Morten K er veldig bra de. Ikke noe å si på det! ;)

Endret av TeCh2pe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...